Ordförandebrev Maj

1906

Hej alla medlemmar på Lysegården!

Jag passar på att skriva till er i mitt första ordförandebrev då jag blev vald till ordförande på golfklubben på vårmötet.

Jag hoppas att jag är välkänd för många av er på golfklubben. Men för er som inte känner mig vill jag passa på att snabbt presentera mig. Jag är 37 år gammal och bor i Nödinge tillsammans med sambo och barn. Jag har varit medlem på Lysegårdens GK i 11 år och varit aktiv i både juniorverksamheten, tävlingsverksamhet och är inne på mitt sjunde år i styrelsen. Onsdagar är en säker dag att se mig på klubben då jag är aktiv onsdagsgolfare.

Säsongen har dragit igång på allvar, även om banan varit öppen under en längre period. Vi hade ju lite härlig värme i april, men där maj drog med sig kallare väder. Nu håller vi tummarna för en skön sommarperiod med lite härlig värme så vi alla kan njuta av vår fantastiska anläggning med massa golftimmar och glädje på klubben.

Vår nya krögare är igång och kommer mer och mer in i hur det är att driva restaurang på golfbana. Vi som medlemmar tycker jag självklart skall passa på att stötta honom i sin verksamhet genom att handla i kiosk och restaurang. Nytt för året är att restaurangen har ett bistrotema.

Även Markus och Kenneth är igång med sin träningsverksamhet och har ett härligt driv i sina träningar. Ett tips är att se över Markus hemsida för mer info kring träning. Tillsammans med deras koncept i Balance golf så hjälper de alla till att känna mer glädje med golfen.

Från klubbens sida har vi under årets säsong lagt stort fokus på nya golfare och få dem att trivas på Lysegården och stanna som medlemmar. Vi jobbar aktivt med att stötta dom i deras liv som nya golfare genom ett koncept som heter ”vägen till 36”. Ett koncept som jag tror är av vikt att vi fortsätter utveckla och verkligen lägger fokus på.

Vi glömde under höstmötet presentera en nyhet för dem medlemmar på klubben som har ett premiummedlemskap. Denna nyhet gäller att man som premiummedlem har möjlighet till att vid ett tillfälle per säsong har möjlighet att ta med sig en gäst till gratis greenfee. Man skall då bocka av sig på lista i kansliet när man använder denna möjlighet.

Gällande vårt köp av marken kan jag meddela att Lantmäteriet nu har tagit upp vårt ärende och där vi nu väntar på de sista bitarna för att kunna genomföra de sista delarna i markköpet. Mer info kring detta kommer när allt är klart.

Lysegården är en förening som likt alla andra idrottsföreningar är i behov av ideella som hjälper till att driva verksamheten framåt under året. Som medlem kan man hjälpa till med både stora och små saker, allt från att aktivera sig aktivt i någon av klubbens verksamheter till att hjälpa till med korta projekt. Under juni månad räknar jag med att bjuda in till en informationskväll kring just dessa frågor. Mer info kommer på vår hemsida samt Facebooksida då datum är klart. Så håll ögonen öppna och kom gärna denna kväll om ni vill hjälpa till och utveckla vår verksamhet.

Inför årets tävlingsvecka (v30) kommer det vara en del förändringar. Alla tävlingsdagar kommer det vara partävlingar, vilket är en förändring på upplägg. Detta tror jag är en stor chans till att öka antalet deltagare under årets Lysegårdsvecka.

Sist men inte minst får vi inte glömma att nämna den härliga och positiva känsla som jag känner finns på vår klubb, där vi som medlemmar är största delen av detta. Tänk på att sprida denna glädje genom att möta de vi träffar på anläggningen med ett leende och ett hej. En sådan sak betyder mycket känner jag.

Har ni som medlemmar frågor eller tankar är det bara att kontakta någon i styrelsen så hoppas jag att vi kan svara på era frågor.

Mathias Edmundsson
Ordförande Lysegårdens GK