Bli medlem hos oss

Vi har flera olika medlemskap att välja på så du kan vara säker på att hitta ett medlemskap som passar just dig!

Du ansöker direkt här på hemsidan via formuläret.
Vid frågor är ni alltid välkomna att kontakta kansliet.

Tänk på att när du blir medlem i vår förening så accepterar du föreningens stadgar. Här kan du läsa Lysegårdens GKs stadgar.

Kampanj

Kampanjerbjudande

5350 kr
Ett kraftfullt erbjudande inför 2024 inklGolfamorehäftet+ för 2024
  • Begränsat antal
  • Fritt spel på alla 27 hål
  • Möjlighet att köpa till bollkort, 5850kr
  • Golfamorehäftet+ för 2024
  • Kan ej köpa till Bästkortet

Diamantmedlem

9600 kr
Ett medlemskap som passar dig som spelar och tränar mycket. Hög tillgänglighet på dom mest attraktiva tiderna. Obegränsad spelrätt på hela anläggningen.

• Fria bollar på rangen
  • 40% rabatt på golfbilar
  • 40% gästrabatt i din boll
  • Möjlighet att köpa till bästkortet

Guldmedlem

från 7300 kr
Spelrätt på hela anläggningen. Hög tillgänglighet på dom mest attraktiva tiderna. Fri tillgång till vår träningsanläggning.

• Fritt spel på alla 27 hål
  • Möjlighet att köpa till bollkort, 7800kr
  • Möjlighet att köpa till bästkortet
  • 25% gästrabatt

Silvermedlem

från 6300 kr
Begränsad spelrätt till vardagar.
Fri tillgång till vår träningsanläggning.

• Fritt spel på alla 27 hål, vardagar
  • Möjlighet att köpa till bollkort, 6800kr
  • 10% rabatt på helgtider
  • Gästrabatt 25%
  • Möjlighet att köpa Bästkortet

Bronsmedlem

3200 kr
Detta medlemskap gäller alla 7 dagar i veckan men efter 15:00. Du har möjlighet att spela fritt på båda banorna.

• Fritt spel på alla 27 hål efter 15:00
  • Möjlighet att köpa till golfbilskort
  • Inga fria rangebollar ingår
  • Möjlighet att köpa Bästkortet
  • Ingen gästrabatt

Flexmedlem

2600 kr
För dig som är osäker på hur mycket du kommer spela under året. Du betalar in 2600kr och du får använda 3500kr att betala greenfee på både 9-hålsbanan och 18-hålsbanan.
  • Medlemsavgift (värde 795kr) ingår
  • Aktiv medlem i Svenska Golf Förbundet
  • Inga fria bollar

Niohålsmedlem

från 5000 kr
Fri tillgång till 9-hålsbanan. Fri tillgång till vår träningsanläggning. I samband med tecknandet har du möjlighet att lägga till ett bollpaket. Du får 700kr i värde för 300 kr.
  • 25% rabatt på 18-hålsbanans greenfee
  • 25% gästrabatt på 9-hålsbanan
  • 1500kr rabatt för studerande/nya golfare
  • Inga fria rangebollar ingår

Juniormedlem

från 1200 kr
Spelrätt på hela anläggningen. Fri tillgång till vår träningsanläggning. Ålder räknas på året man är född och ej födelsedagen.
Pris beroende på ålder.

• 0-10år - 1200kr
  • 11-16år 1800kr
  • 17-21år 2500kr

Greenfeemedlem

995 kr
Aktivt medlemskap i Lysegårdens GK och Svenska Golfförbundet. En runda på valfri bana på Lysegårdens GK. 300kr i värde att ta ut bollar på rangen för. Möjlighet att köpa medlemspaket till rangen.
  • Aktiv medlem i Svenska Golfförbundet
  • Tillgång till vårat övningområde
  • En fri golfrunda ingår

Medlemsansökan

Att bli medlem i Lysegårdens GK innebär att man har rättigheter och skyldigheter.
När du blir medlem i Lysegårdens Golfklubb så accepterar du våra stadgar.
Vi uppmanar alla medlemmar, gamla som nya, att läsa klubbens stadgar. Dessa hittar ni här på denna länken: http://www.lysegardensgk.se/om/stadgar/

Vi påpekar också att om man som medlem vill begära utträde eller byta medlemskategori skall detta ske senast 30 november.
Utträdet skall göras skriftligt, helst via e-post till adressen uttrade@lysgk.se . Sker inte detta åläggs medlemmen att betala nästa års avgifter.
OBS! Alla medlemskap gäller för innevarande kalenderår och förnyas automatiskt.

Efter att du ansökt om medlemskap kommer avgifterna automatiskt upp på Min Golf där du ska betala dem. Så fort du har betalt aktiveras ditt medlemskap. Har du valt till bollpaket på rangen tar det 1-2 arbetsdagar att bli aktiverat.

Tänk på att när du blir medlem i en förening så accepterar du föreningens stadgar. Här kan du läsa Lysegårdens GKs stadgar.

FRISKVÅRDSBIDRAG

Nu kan arbetsgivare godkänna golf som friskvårdsförmån för anställda. Flera aktiviteter inom golf är nu godkända; tex spelavgift, greenfee, kostnad för rangebollar, och golflektioner.

• Du kan använda din faktura på årsavgiften i Lysegårdens Golfklubb som underlag till din arbetsgivare, maxbeloppet är dock 5.000 kr.

• Träning i form av lektioner och kurser för våra golftränare är godkända friskvårdsaktiviteter, under 1.000 kr per tillfälle.

• Kostnader för träning på rangen kan utgöra ett underlag på friskvård till din arbetsgivare.

• Greenfeeavgifter, under 1.000 kr per tillfälle, godkänns som friskvårdsförmån.

• Rangekort med 40 korgar (1280 bollar) kostar 1.200 kr för dig som är medlem samt 100 kr för rangekortsavgiften. Obs! vissa medlemskap inkluderar olika antal korgar.

Värt att veta:

• Det maximala skattefria beloppet är 5.000 kr, men det är arbetsgivaren som beslutar om beloppet för sin arbetsplats.

• Det är arbetsgivaren som beslutar om de godkänner golf (eller andra aktiviteter) som friskvårdsförmån. En förutsättning är att företaget erbjuder all personal samma förmån.

• Följande kostnader är inte godkända som skattefri friskvårdsförmån:

• Medlemsavgiften på 795 kr

• Träningsredskap, exempelvis golfutrustning

• Startavgift i golftävlingar

• Spelavgift/golfpaket som inkluderar mer än godkända friskvårdsaktiviteter, exempelvis paket som innehåller mat, logi, spa/relax osv.

När det gäller friskvårdsappar har vi anslutit oss till Actiway och ePassi.
Det går bra att använda app till att betala spelavgift, träningsbollar, greenfee och bästkort.

Om du behöver kvitto på din årsavgift. Kontakta receptionen.

Har ni ytligare frågor kontakta oss på info@lysegardensgk.se

SGF information om friskvårdsbidraget:

Medlemsansökan