NYA GOLFARE

Vad kul att du vill börja spela golf!

På Lysegårdens sätter vi glädjen i centrum!
Här har vi samlat lite information för dig som vill börja spela golf.
Tveka inte att kontakta oss om du har några funderingar.

Välkommen in i golfens värld!

Grönt kort och vägen till 54

Grönt kort är ett slags ”körkort” och man får därmed spela själv ute på golfbanan.

Man får grönt kort när man efter genomförd utbildning kan visa att man uppnått en viss spelkompetens.

Teorin kan man göra online.
Har du inget golfid än kan du registrera dig på länken nedan för att få det samt tillgång till teorimaterialet och registrera spelprovet.
borjaspela.golf.se
Du använder dig av ditt nya golf-id för att komma åt teorimaterialet.
Vi har även möjlighet att låna klubbor för egen träning och spel utanför träningstillfällena.

Läs mer om hur det går till på denna länk.
Börja spela golf

Vägen till 54 är din väg in i spelet.
Klubben och tränaren har utbildats för att du skall få uppleva golfens bästa delar. Tillsammans välkomnar vi dig till en glädjerik värld med möjligheter till livslångt lärande, spännande möten och en möjlighet att idrotta/motionera i en fantastisk miljö.

Kursen består av ett antal träningstillfällen. Vi ser fram mot att träffas på vår härliga anläggning. Utöver det kommer du att bjudas in till att spela på banan och andra aktiviteter som klubben arrangerar.

Vägen till 54 är i första hand avsedd för dom som avslutat sin Gröna kortet-kurs och valt att bli medlemmar hos oss.

Hur blir jag medlem

När man börjar som golfare och/eller kommer som ny till klubben finns det flera olika förmånliga introduktionserbjudanden som oftast räcker första året.

Aktuella erbjudanden:
3 månader fritt spel på 9-hålsbanan: 500kr
Ger dig fritt spel på 9-hålsbanan under 3 månader men inget medlemskap i Lysegårdens GK eller i SGF vilket krävs för att ändra ditt handicap. Går endast att teckna 1 gång per person och gått kurs på Lysegården i år eller efter 1 augusti förra året.
För att köpa detta kontakta kansliet.

Vi erbjuder också rabatt på medlemsavgiften på Silver eller 9-hålsmedlemskap. Gäller endast första året och bara för personer som gått kurs i år eller efter 1 augusti förra året.
För silvermedlemskapet så erbjuds 2000kr i rabatt och för 9-hålsmedlemskapet erbjuds 1500kr i rabatt.

Om du vill läsa om vilka medlemskap vi erbjuder eller ansöka kan du använda länken nedan. Det behövs ett medlemskap i en golfklubb för att ändra ditt handicap (HCP) och för att komma ut och spela på vår 18-hålsbana samt de flesta andra golfklubbar. Har du inget aktivt medlemskap i en golfklubb kommer du endast ut på Pay&Play banor (där vår 9-hålsbana är en).

Klicka  på  denna  länk ”Bli medlem” och  gör  din  ansökan.