DAMER

Senast uppdaterad: 2024-04-26

Välkomna till en ny säsong med Lysegårdens damer

Under året genomför vi träffar, tävlingar och en damresa till Öijared . Se mer nedan.

Vi har också två damlag i seriespel, D50+ Hcp och D60. Är du intresserad att vara med? Kontakta Anki eller Gunilla. Se mail och telefon nedan.

Gå gärna med i vår  Facebook-grupp ”LYSET” om du inte redan är med där. Där lägger vi upp information och påminnelser.

Vid ev frågor och funderingar är du välkommen att kontakta oss.

Med vänlig hälsning Lysegårdens Damkommitté

SENASTE NYTT DAMER

Välkommen till en ny säsong

Välkomna till en ny säsong med Lysegårdens damer Under 2024 tar vi damgolfen på Lysegården till nya höjder och hälsar dig välkommen, ny som gammal. Under...

Green Queens Golf

AKTIVITETER

22/4 Vårträff

Vi träffas måndagen den 22/4 kl 18.00 på Lysegårdens Restaurang. Ni bjuds på fika och får chans att mingla runt och bekanta er med andra damer på Lysegården. Ni kommer också att få information om säsongens alla aktiviteter. Om vädret tillåter kommer vi att ha en lättsam putt-tävling, så glöm inte att ta med puttern och ett par bollar. Anmäl dig på knappen nedan.

29/4 Mångolfen

Vi startar Mångolfen redan den 29 April i år och nytt för i år är att man kan vara med utan att tävla. Se bifogad information om Mångolfen.

5/5 Finess Lysegården

Finess Lysegården är en för året ny öppen damtävling på Lysegården sponsrad av Finess, Kungälv

Shotgun-start kl 10:00 Öppen för alla damer.
Anmälan sker antingen i lag eller enskilt. Den som anmält sig utan lagkompis kommer bli ihoplottad med annan enskild deltagare. Vid udda antal stryks senast anmäld person.

Spelform 4-boll bästboll, kostnad 200 kr per person, mat ingår.
Obs! Meddela allergier eller om vegetariskt önskas senast 30/4 till Anki Erlingsson.

Tävlingsgreenfee 250 kr

Damslaget i Kungälv 2024

Datum: 16 Maj, Kanonstart kl 15:30

Vår nya Damtävling mellan Kungälvsklubbarna Gullbringa GCC, Lycke GCC, Kungälv-Kode GK och Lysegården GK.

Spelform: Singel, slaggolf och lagtävling.

Alla hcp välkomna men tävlings hcp är max 36,

Anmälan sker till din egen klubb i Min Golf: Damslaget i Kungälv

Max antal anmälda per klubb kommer vara 18 personer, 6 bästa resultaten per klubb kommer att räknas som resultat.

Tävlingsavgift – 250 kr inkl mat, tävlingsgreenfee 200 kr tillkommer.

.V v meddela specialkost och ev allergier vid anmälan.

18-19 Maj Damresan

Årets Damresa styr kosan till Öijared Resort, Floda
Vi är borta två dagar och i resan ingår

• 2 st Greenfee (18/5 Nya Banan och 19/5 Gamla banan)
  • 2-rätters middag (förrätt och varmrätt) ej dryck
  • Frukostbuffé

Pris 2 695 sek per person i dubbelrum.
Transport till Öijared sker med egen bil.
Anmälan är bindande efter sista anmälningsdag som är den 25/3, 18:00. Anmälan sker i Min Golf, Lysegården Damresa 2024
Eventuell specialkost anges i anmälan.

Golfhälsningar Susann och Elizabeth

22/5 Kort & Kul

Vi riktar oss främst till alla som inte vill spela tävling och de som inte hinner spela 18 hål en vardagkväll, men självklart är alla välkomna.

Några onsdagar kommer vi att spela sällskapspel över 9 hål, med start 22 maj kl 18.00. Efteråt äter vi en macka till självkostnadspris o umgås en stund innan vi åker hem.

De som vill ha själva tävlingsmomentet kan betala 100 kr och vara med i eclectic.

En eclectic skapas genom att en eller fler ronder/tävlingar/klasser kopplas till en Order of Merit där man valt att beräkningen skall grundas på Eclectic dvs det bästa resultatet per hål för de tävlingar/ronder som ingår. En Eclectic kan endast skapas för singeltävling

DAMKOMMITTÉNS MEDLEMMAR

Kontakta oss gärna om du har frågor, tips på förbättringar, idéer eller kritik.

Karin Friberg

Gunilla Josefsson