JUNIORER

Senast uppdaterad: 2024-04-11

Välkomna till Lysegårdens Juniorer.

Lysegårdens Golfklubb juniorverksamhet går ut på att ge våra ungdomar en meningsfull, spännande och rolig golfupplevelse oavsett hur långt man kommit i sin golfutveckling.

I länken här nedanför hittar du Juniorernas Verksamhetsplan för 2021-2025.

Verksamhetsplan 21-25 LGK Juniorer

Juniornyheter

Anmälan till juniorträning!

Anmälan till juniorträning! Var med och lyft ditt golfspel under 2024 med vårt spännande ungdomsprogram! Oavsett om du är nybörjare eller har spelat ett tag, är...

JUNIORTRÄNING

Ansvarig för juniorträning är klubbens Head PRO, Oscar Flatau

Golf är en idrott så det är viktigt att alla respekterar tiden så alla får ut så mycket som möjligt av den tid vi har med tränare. Kom i god tid, minst 15 min. före träningsstart, så att du har tid att värma upp, hämta bollar och prata lite med kompisarna. Efter träningen går vi igenom kommande aktiviteter och pratar igenom dagens träning.

TRÄNINGSGRUPPER

Vi har träningsgrupper för alla åldrar och utvecklingsnivåer. Träningsgrupperna sätts därför samman med hänsyn till ålder, kompisar och spelskicklighet.

Vi försöker ta hänsyn till allas önskemål. Vårt mål är att så många som möjligt kommer med i våra grupper och på så sätt utvecklar sitt spel och finner nya vänner.

Golfkul

Golfen för de allra yngsta, vänder sig till juniorer i åldern 5-8 år.  Träningen bygger till stor del på lek.

Träning 1 gång i veckan v.17 – 24 och v.33 – 38. Måndagar kl 17:00-18:00

Kostnad: Medlemmar i Lysegårdens GK – Gratis
Icke Medlemmar – 995 kr

Vi behöver några föräldrar som är med som ledare och håller lite ordning

Tävlingsjuniorer/Äldre juniorer

Den här grupen är avsedd för dem som vill satsa lite extra på golfen. Vi tränar på måndagar kl 18:00-20:00 och tisdagar mellan 17:00-20:00

Du kan välja att vara med Säsong (v16-24 och v33-43) eller Året runt Säsong plus v49-50 och v03-10.

Kostnad Säsong : 1 795 kr Året runt: 2 995 Kr

Vi vill bli fler !

Vi har plats fler juniorer i klubben Lysegårdens GK. Vill du veta mer om vår verksamhet, börja hos oss eller om du har en kompis som vill börja spela så är han/hon mycket välkommen, klicka på knappen här nedanför, så kontaktar vi dig !

Kontakta mig

Är du redan medlem eller redan har bestämt dig för att vara med på våra träningar, anmäl dig i formuläret här till höger.

Junior Bredd

För ungdomar mellan 9-21 år. Juniorerna är uppdelade i grupper efter ålder. Vi tränar på måndagar kl 18:00-20:00 och tisdagar mellan 17:00-20:00

Träning under ordinarie säsong 1 lektion i veckan (1 tim/tillfälle) v17-24 och v33-38

Kostnad: 1 495 kr

JUNIORTÄVLINGAR

Tävlingar

Tävlingar är det både högt och lågt, vilket är till mångas glädje. Genom att tävla får man träffa nya kompisar och spela på nya banor. Man utvecklas som både golfare och människa. Är man färsk golfare lär man sig också att föra scorekort, att vara markör, regler med mera. Att tävla är inte på liv och död utan en rolig upplevelse som kan leda till de stora arenorna i världen för den som så kan och vill.

Juniortävlingar på Lysegårdens GK 2024

Under säsongen 2024 arrangerar vi 2 st Juniortävlingar.

Den 28 Juni spelas omg 3 av Svenska Juniortouren, Div 3 på Lysegårdens GK. 36 hål slagspel över en speldag.

Den 28 September spelas GGF Seriespel J16 hos oss. Mer info kommer.

Torsdagsserien

9-hålsspel på banan eller 6-hålsspel från tofsarna för de yngsta. Tävlingen är öppen för alla oavsett hcp och alla får pris.

Övriga Tävlingar

Föutom de tävlingar vi har på Lysegårdens GK,spelas det en stor mängd Junior- och ungdoms-tävlingar i vårt distrikt, men också över hela landet Se nedanstående länkar för mer info tävlingar i distriktet eller i övriga landet.

ÖVRIG JUNIORVERKSAMHET

Sommarläger på klubben

Varje sommar arrangerar vi ett sommarläger på klubben som kallas Teen Cup. Lägret brukar vara V25 måndag till torsdag 9.00-15.00 varje dag. Vi genomför olika tränarledda träningsaktiviteter både på banan, övningsområdet och rangen. Lunch och mellanmål ingår. För deltagare som vill försöker vi också ordna en övernattning.

Övernattningen är avhängande att det finns föräldrar som kan ställa upp och sova med barnen.

Fritt spel på andra banor

Genom Bästkortet, som är ett samarbete mellan Lysegården, Tjörn, Stenungsund, Gullbringa och Lyckorna. Juniorer på dessa klubbarna spelar helt gratis på anläggningarna och behöver inte köpa Bästkortet. Det gäller för två tillfällen per bana. Kortet gäller alla dagar med begränsningen lördagar, söndagar och helgdagar 8.00-12.00 då spel inte tillåts. Junioren behöver ha Grönt Kort och 54 i HCP för att få spela på banorna

Juniorutbyte – Göteborgs Golfförbund

Juniorutbytet är har omförhandlas i GGF för 2023. Nedan är en länk till GGFs sida om vad som gäller maj 2023 till april 2024 vad gäller juniorutbytet.

JUNIORKOMMITTÉNS MEDLEMMAR

Kontakta oss gärna om du har frågor, tips på förbättringar, idéer eller kritik.

STEFAN BRORSSON

Junioransvarig