VETERANER

Senast uppdaterad: 2024-04-25

Välkomna till en ny säsong med Lysegårdens Veteraner.

Lysegårdens övergripande mål är att vara ”Mötesplatsen för alla golfare”, vilket vi veteraner lägger särskilt stor vikt vid.
Vårt syfte är att arrangera aktiviteter som bidrar till ökad trivsel och gemenskap för klubbens seniorer (55+). Vårt mål är att lägga upp aktiviteterna så att de blir trivsamma för alla deltagare oavsett spelskicklighet. Veterangolfen ska vara platsen där du på ett enkelt och naturligt sätt breddar ditt kontaktnät.

Vi brukar inleda säsongen med en liten uppstarts-resa.
Förutom våra 9-håls-och 18-hålstourer har vi också två matchspelscuper under säsongen, en för 9-hålsbanan och en för 18-hålsbanan.

Här är alla veteraner välkomna att vara med, oavsett handicap.

Väl mött på banan och i klubbhuset !

NYHETER VETERANER

Välkommen till säsongen 2024 – Veteraner

Lysegårdens Veteraner hälsar alla golfare 55 år och äldre, ny som gammal, välkomna till en ny säsong. Under året genomför vi träffar, tävlingar och...

AKTIVITETER

Veteranernas Vårmöte 2024, 29/4

Lysegårdens Veteraner hälsar alla medlemmar 55 år och äldre, ny som gammal, välkomna till en ny säsong och till

Vårmötet, måndagen den 29 April kl 10.00 i Lysegårdens Restaurang (Stig bjuder på kaffe och kanelbulle)

(se dagordning nedan)

På vårmötet skall vi diskutera och besluta hur vi vill ha Veteranverksamheten 2024

Dagordning:
 – Veterankommitténs sammansättning, (A-C E)
 – Kommitténs arbetsfördelning, (DW)
 – Årets spelschema, (MH)
 – Banutbyten, (DW)
 – Niohålaren, (SE)
 – Matchcuperna, (? )
 – H75, H80 och H60 HCP, (LM, BH, DW)
 – Spelformer mm (DW)
 – Ekonomiska läget (SE)
 – Info från klubben (TC)
 – Övrigt (Alla)

Veteranresan 2024, 2-3/5

Den bana vi valt för årets veteranresa är Skyrup GK. De erbjuder ett trevligt boende god mat och en bra bana.

Resan är planerad till torsdag den 2:a och fredag den 3:e maj.

Offert golfpaket: 1 x övernattning 2 x greenfee (1 st backad shotgun, start hål 1, 18, 17 o.s.v) 1 x tvårätters middag (Huvudrätt + dessert) 1 x frukostbuffé 1 x dagens lunch Banguide Sänglinne och handdukar Slutstädning Fritt spel på korthålsbanan

Pris/person för del i dubbelrum Guldrum+: 2 395 SEK/person Guldrum: 2 195 SEK/person Silverrum: 1 795 SEK/person Lodger: 2 095 SEK/person

Förutom våra redan låga priser, bjuder vi er även på starttid under ”Prime-time”, kostnaden för shotgunstarten samt dagens lunch helt fritt.

Eventuellt enkelrumstillägg 500 SEK/natt i Guldrum+/Guldrum/Lodge 300 SEK/natt i Silverrum

Anmälan till Dag Windt senast den 15 mars. Det gäller även er som tidigare har gjort intresseanmälan. Dag behöver veta antal personer och rumstyp. Efter anmälan är det Skyrups regler för avbokning som gäller.

Deltagarlistan kommer att skickas ut i slutet av mars. Det kommer också också mer information om starttider, osv.

Om inte förr så ses vi på resan.

Veterantouren 2024

Även i år genomför vi Veterantouren i tre klasser och touren startar den 7 Maj. Använd knapparna nedan för att läsa mer och anmäla dig.

• 9-hålsbanan

• 18-hålsbanan A-klass < hcp 22

• 18-hålsbanan B-klass > hcp 22

Matchspelcup 2024

Matchspelscuperna för 2023 kommer att avgöras i april.

2024-års cuper kommer att starta i maj. Information om dem kommer senast i april.

VETERANKOMMITTÉNS MEDLEMMAR

Kontakta oss gärna om du har frågor, tips på förbättringar, idéer eller kritik.

Dag Windt

Ebbe Unger