Trevlig midsommar!

Trevlig midsommar!
Vi vill passa på att önska alla våra medlemmar en trevlig midsommar. Receptionen kommer att vara stängd både på midsommarafton och midsommardagen. Det går dock alldeles utmärkt att spela golf och boka starttider via Sweetspot. Tänk på att om ni skall ta med er gäster så måste du som medlem boka in gästen och dessutom betala för gästen. Gästrabatten (17% på gällande pris) dras av automatiskt.
Kiosken kommer att vara välfylld båda dagarna.

Golf och Coronaviruset
I dessa tider har golf varit en av de bästa idrotterna att utöva. Vi är utomhus, vi håller avstånd och framförallt har vi kul tillsammans. När det gäller golfspel på Lysegården låter vi tills vidare flaggan stå kvar.
Vi har valt att ha krattorna kvar i bunkrarna och det innebär att dom som vill spela golf hos oss ALLTID måste kratta efter sig i bunkern.
Det viktigaste är dock fortfarande att stanna hemma när du är sjuk.

Lysegårdsveckan
Vi har beslutat att genomföra vår golfvecka V30. Det kommer att bli en bantad version med tre partävlingar under veckan. Vi återkommer inom kort med förutsättningarna.

Högt tryck/Säkerhet
Golfen i allmänhet har en stor uppgång just nu och vi har haft otroligt mycket golfspel på Lysegården så här långt. Eftersom det så högt speltryck har vi också märkt att antalet säkerhetsincidenter på banan/anläggningen har ökat. På förekommen anledning vill vi påpeka att banarbetare alltid har företräde. Finns minsta risk för att träffa någon så slår man inte!

Drivingrange
Tyvärr måste vi även påpeka att slag över 200 meter inte är tillåtet på rangen. Alla bollar som går över nätet riskerar att träffa människor eller bilar. Vi ser mängder med bollar som går över nätet. Ser ni någon som slår för långt är vi väldigt tacksamma om ni tillrättavisar dessa.
För ordningens skull vill vi även påpeka att rangebollar används på drivingrangen – inte på golfbanan!

Medlemsundersökning, Ditt svar är viktigt
Då utvecklingen av klubben och vår verksamhet bygger på vad ni medlemmar vill är det viktigt att du som medlem svarar. Ju fler svar, desto bättre beslutsunderlag. Då undersökningen skickas från Players 1st, kan det fastna i SPAM-filter. Har du inte fått något mejl den 24 juni, titta i din ”skräppost” och se om mailet fastnat, annars kommer du med i den senare undersökningen den 26 augusti.