Lysegården Golfrestaurang!

Vi har nu tagit över restaurangen i egen regi. För att lösa detta har vi gjort två anställningar.
Frida Bergensson är nu anställd på heltid och kommer att vara ansvarig för restaurangen., sköta beställningar mm. Till sin hjälp har hon Mikaela Staaf. Frida har en bakgrund i branschen senast var hon ansvarig för restaurangen på Fars hatt. Vi hoppas att Frida och Mikaela skall driva detta på ett sätt som gör att vi som klubb kan vara stolta och nöjda.

Vår ambitionsnivå är lite mindre än vad den varit. Vi utgår från ett cafeperspektiv med enklare rätter. Hamburgertallrik, krögarpytt, lasagne, pajer är exempel på rätter som vi kan servera. Kaffe, smörgåsar och korv är givetvis något som alltid skall kunna serveras.

Som ni kommer att märka har vi sänkt prisnivån ordentligt. En kaffe kostar nu 20 kr, en korv (Wienerkorv från Grygården) 20 kr, eller en 130 gr hamburgare med pommes 99 kr.

Detta är en av fördelarna med att driva i egen regi, vi kan styra själva vad vi skall ta betalt. Vi hoppas nu att alla medlemmar hjälper oss och köper sitt kaffe o fika här. De pengar som kommer in kommer ju oavkortat klubben tillgodo. Alkoholtillstånd måste vi nu söka själva (det är gjort) men det tar tid. Väntetiden är beräknad till ca 4 månader.

Kom och stötta, fika och ät!