Vårresa 2012

Veteranernas vårresa 23 o 24 april 2012.

Äntligen efter flera dagars dåligt väder här hemma, var man fundersam hur vädret skulle bli under dessa 2 dagar. När vi åkte från Göteborg var det helmulet och lite regn, men ju längre söderut vi kom så blev det bättre väder. Väl framme i Vinbegs gk. lyste solen och glädje lyste även hos alla 29 medlemmarnas ansikten.
Ja vad ska man säga om denna golfanläggning, den var i perfekt skick inget att klaga på, tydliga markeringar och grästee på alla hålen,. Det enda som störde var att man såg mörka moln inåt landet, men de kom aldrig till oss.

Efter en härlig dag på golfbanan begav vi oss till Grand hotell i Falkenberg. När vi hade checkat in och vilat oss lite var det dags att invadera matsalen, där bjöds det på en soppa i förrätt och en jättegod file som huvudrätt. Under kaffet hade vi prisutdelning efter dagens tävling. 1:sta pris gick till Horst Oebius 2:dra pris fick Raimo Frantsi och 3:dje pris gick till Allan Ström . Som underhållning hade Gunilla Niklasson skrivit en allsång angående resan, samt lite reklam för Lysegårdens golfklubb. Hon skrev ner den på pappersduken som låg under besticken medan vi väntade på maten, därefter rev hon av det hon hade skrivit och gick in till receptionen och fick kopiera densamma.

På tisdagsmorgonen var man nyfiken hur det såg ut på utsidan, det såg lovande ut, så det var bara att göra sig i ordning och gå ner och äta frukost. Sedan var det bara att packa bilen och styra färden mot Varbergs Östra, där blev vi välkomna av kanslipersonalen. Själva banan hade fin layout men svårspelad för en som inte kan slå rakt, men så är det nog på de flesta banor.

Det som förvånade mig, det var att det fanns ofantligt mycket påskliljor det var tusental. När alla var samlade i restaurangen efter dagens tävling var det dags för den stora prisutdelningen. 1:sta pris gick till Bosse Hellström, 2:dra pris gick till Lennart Persson och 3:dje pris fick Karl-Axel Karlsson. Om man skulle jämföra dess banor så är nog Vinberg ett strå vassare. Men det bästa av allt var, att det inte kom så mycket som en droppe regn.

PS. glöm inte att vi startar serierna den 8 maj.

Sven hall