Då var det dags att öppna banan säsongen 2022. Nu till påsk den 15 april öppnar vi återigen möjligheten att spela 18 hål på sommargreener. Till att börja med är det 9 hålsbanan plus de sista 9 på 18 hålsslingan som är öppna som en bana. Detta innebär att det ej går att boka enbart 9 hålsbanan.

Då det är risk för nattfrost fortfarande öppnar vi 9:30. Denna tid kommer att vara den första bokningsbara tiden alla dagar under påsken. Om vi tvingas på grund av frost att flytta fram starten kommer tiderna innan att förverkas.

Då det inte är ordinarier sträckning och greenerna inte är helt läkta efter hålpipningen erbjuder vi banan till 400 kr under hela påsken.

Sänkt greenfee under 2022
Vi kommer under hela 2022 att generellt ha lägre greenfee än föregående år. Vi sänker avgiften med i snitt 100-150 kr jämfört med 2021 under de mest attraktiva tiderna. Vi hoppas på detta sätt att fler golfare skall hitta till oss. Dock kommer vi under några storhelger och dagar då vi vet att vi har ett stort tryck att något höja priset.

Fler nyheter för året är också att den tvingande betalningen vid bokningar är borttagen. Vi hoppas att så många som möjligt kommer att fortsätt betala vid bokning, men för att du som vill spela med vänner skall slippa ligga ute med pengar för alla så finns möjligheten nu att komma in o betala på plats.

Spelförbättrande åtgärder på banan
En nyhet för året är att vi under våren tagit ned träd mellan tee på 18 och green på 10. Även vid tee på 12 har träd tagits ned. Detta kommer att göra gott för green på 17 som legat i mycket skugga. Vi hoppas att ni alla skall uppleva att dessa åtgärder underlättar ert spel.

Restaurangen öppnar
Nu när banan öppnar så startar även våra nya krögare sin verksamhet. På fredag öppnar Peter o Jessica sin verksamhet hos oss. Kom och ät lunch, stöd våra krögare så de kan erbjuda oss en bra service på klubben.

Nu ser vi fram emot många trevliga rundor under 2022. Tag gärna med vänner o bekanta så att fler får chansen att prova vår bana.

Med vänlig hälsning
Tord Carlsson
Klubbchef Lysegårdens Golfklubb

PS) 9-håls medlem, nya golfare och minimedlem kan inte utnyttja sitt medlemskap innan 12:00 under påsken.