Vad är Balance Golf?

På Lysegårdens Golfklubb jobbar vi med individanpassad golf för att det skall bli enklare, mer kraftfullt och skonsamt för alla golfare.

Vad är Balance Golf?

Balance Golf är en individanpassad rörelsemodell för golfspelare.
Genom en central balans får spelaren en ren bollträff. Varje gång!

Enkel, skonsam & effektiv sving!

Den individanpassade modellen bygger på kroppens rörelseförmåga och ger en svingrörelse som är enkel, skonsam och effektiv. Modellen upplevs enkel eftersom det är lätt att förstå teorin och att tillämpa den. Minimering av risk för ytterlägen gör modellen, som är skapad enligt människans anatomi, skonsam för kroppens leder. Det fina med grundmodellen är även att den gäller för alla typer av slag och enkelt kan anpassas till olika bollflykter. Dessutom är modellen effektiv och kraftfull eftersom svingrörelsen utgår från individens rörelsemönster för ett minimalt energiläckage. Detta ger maximal effekt med minimal energiförlust.

Svinga i ”Central Balans”

Central balans handlar om att stabilisera kroppens tyngdpunkt för att skapa ett konsekvent avstånd från kroppens masscentrum till bollen. Central balans skapas genom Balance Golfs Gyllene Triangel. Den Gyllene Triangeln utgörs av tre punkter: kroppens massacentrum, bollens tyngdpunkt och kroppens tryckpunkt (den centrala delen av trycket som uppstår under och mellan fötterna vid kontakt med underlaget).

Grundbultarna i Balance Golf är med andra ord central balans, fokus på en individanpassad modell och den Gyllene Triangeln, vilka tillsammans ger en enkel, skonsam och effektiv svingrörelse.

Boka din golfutveckling idag för att hitta din Balance Golf Sving – Boka online, ring på 0708-430 440 eller maila oss på markus.forsbohl@pgasweden.com.

#lysegårdensgk #balancegolf #tillsammansärvistarka #vibryrosspåriktigt