Mångolfen 2023

Nu kör vi igång 12e säsongen av Mångolfen!!!

Vi startade upp Mångolfen med tanken att vi ville ge alla golfsugna tjejer och damer möjligheten att lära känna likasinnade. Det var många som inte hade någon att spela med regelbundet och på ett lättsamt sätt.  Nu är vi många som ser fram emot måndagarna! Så varmt välkomna alla nya och gamla Mångolfare till ännu en ny säsong! Vi fokuserar även i år på att spela blandade bollar, så att vi blir ett ännu större och härligare gäng med go gemenskap!

Förra året införde vi en klass för de som vill vara med utom tävlan. Om du vill lära känna lite nya vänner men är rädd för själva tävlingsmomentet kan du anmäla dig till C-klassen. Du kommer fortfarande få ett scorekort, men resultatet kommer att döljas och inte ha någon betydelse.

När?

Vi startar måndagen den 8e maj och avslutar med spel och prisutdelning  den  21augusti. Totalt 14 tävlingar.  De 7 bästa resultaten räknas. Vecka 30 är det Lysegårdsveckan och därmed ingen Mångolf. Vi spelar poängbogey i början och i slutet på säsongen och slaggolf däremellan.

Ordinarie starttider är mellan 16.00 -18.00.  De som vill spela någon annan tid på dagen får gärna göra detta. Observera att om tävlingen inte kan slutföras på kvällen pga ospelbar bana eller av åska, så kommer tävlingen att ställas in.

Anmälan inför varje Mångolf

Vi har förbokade starttider mellan klockan 16.20 och 17.30. Till de som har anmält sitt intresse för Mångolfen, kommer en inbjudan att skickas ut via mail varje tisdag. Ett önskemål om starttid ska göras senast torsdag kl 18.00. Anmälan till varje enskild tävling ska även göras i Min Golf senast torsdag kl 18.00. Starttiderna publiceras i Min Golf precis som alla andra golftävlingar. Ett digitalt scorekort skickas ut på morgonen på tävlingsdagen.

De som vill spela annan tid än de förbokade, bokar starttid via Sweetspot eller via klubben. I kommentars-fältet i Mångolf-anmälningen skriver man då in vilken tid man bokat, så att fler kan boka på sig. Dessutom måste man även då gå in på Min Golf och boka sig på tävlingen.

Startavgift:

Startavgiften är 60 kr per gång för tävlande och 20 kr per gång för icke tävlande. Icke medlemmar i Lysegården är välkomna att tävla med oss, men betalar då naturligtvis även ordinarie tävlingsgreenfee till kansliet.

Startavgiften betalas med swish: Tel nr 0703-101300

Resultat:

Resultaten rapporteras in automatiskt via de digitala scorekorten.

Resultaten publiceras i Min Golf och handikappjusteringen sker automatiskt.

Final:

Finalen spelas den 21 augusti. Det blir då scramble, greensome eller något liknande. Vi äter mat, minglar och delar ut priser. J

Innesvingen är vår sponsor!

Låter det här kul? Vill du vara med?

Skicka då ett mail med ditt namn, golf-id och mobilnummer till Karin Friberg. Om du vill vara med i C-klassen anger du det också. För att få filen där du kan välja startid behöver du göra detta senast den 24/4.. Självklart kan man hoppa när som helst under säsongen. När det närmar sig premiär, kommer du att få mer information om Mångolfen. Har du fler frågor redan nu, så tveka inte att ringa eller kontakta oss på annat sätt.

Tävlingsansvarig:

Karin Friberg, tel 073-5196802