Ordförandebrev September

Hej alla Lysegårdare.

Hösten kommer bara närmare och närmare. Vi har haft fantastiska dagar i september med massa sol och värme. Det återstår många dagar av hösten  med bra golfupplevelse, så ut och njut.
Jag vill börja med att tacka alla medlemmar som hör av er med tankar kring olika delar i vår klubb.  Ni medlemmar har gjort detta genom samtal, mail samt deltagande i players first undersökningarna.
Vi i styrelsen lyssnar verkligen in era tankar och jobbar med alla dessa delar för att försöka utveckla vår verksamhet. En fråga som många pratat om är exempelvis restaurangen. Vi kommer jobba vidare med restaurangfrågan och håller med om att den skall vara en viktig del av vår golfklubb. Som styrelse är vi överens om att vissa saker inom restaurang behöver utvecklas för bättre möta våra behov framöver. Likaså jobbar vi med att kolla på andra områden kring golfklubben för att hela tiden försöka utveckla och jobba framåt.
Då styrelsen har arbetshelg kommer många av dessa frågor diskuteras för att se hur vi kan jobba med att stärka vår verksamhet under kommande säsong och även för framtiden.
Trivseln på vår klubb är alltid av vikt och att vi jobbar för medlemmarnas och föreningens bästa, vilket jag hoppas man har förståelse för.

Jag vill även passa på att göra reklam för vår sista klubbtävling som spelas nu söndag 19/9. Anmäl er så vi kan ha en fantastisk golfdag ihop.

Vårt höstmöte är planerat till 28/10.

Vill även passa på att påminna kring att sista datum för att begära utträde ur klubben enligt våra stadgar är 31/10.

Då jag troligtvis var lite otydlig i senaste brevet kring vår klubbchef Fredrik och arbetssituationen så jobbar han hemifrån till viss del pga sjukdom.

Vill även påminna att vi är en förening som till stor del består av många ideella krafter. Just detta är kärnan i en förening och vi som golfklubb är alltid i behov av detta. Så engagera er gärna i detta och hjälp oss framöver med olika saker. För att klubben skall växa så tror jag mycket på just detta och att man hjälper till. Enligt mig personligen så är engagemang och det ideella arbetet grundpelarna i att vara med och påverka/utveckla saker.

Önskar er en fantastisk höst framöver och fortsätt höra av er om ni har tankar ni vill lyfta vidare.

Med vänlig hälsning,
Styrelsen Lysegårdens golfklubb genom ordförande Mathias Edmundsson

Påminnelse om sista datum för kategoribyte eller utträde för 2022

Vi vill bara påminna alla om att om man vill ändra sitt medlemskap inför 2022 eller begära utträde så är sista datumet den 31/10-21. Detta ska ske skriftligt, helst via e-post till info@lysegardensgk.se där det framgår vem det är det gäller (gärna golf-id) samt vad man vill ändra.