Ordförandebrev November

Hej alla medlemmar!

Nu går golfsäsongen mot sin ände och vi väntar in en period med kyla och vinter.
Vi genomförde nyligen vårt höstmöte uppe på Lysegårdens GK med ett 40-tal deltagare. Under detta möte fastslog vi medlemsavgifterna inför säsongen 2020 samt presenterade styrelsens budgetförslag och verksamhetsplan för kommande år. Deltagarna fick även en presentation om Lysegårdens GK mål & visionsdokument som styrelsen tillsammans med vårt föreningsråd tagit fram och som gäller fram till 2024. Våra årsmöten är ett bra tillfälle att få information kring vad som komma skall samt att själv kunna vara med och tycka till om saker, så passa på att delta vid dessa tillfällen.Vildsvinsstängslet
Vårt arbete med att sätta upp stängsel fortsätter så långt man hinner innan kyla sätter stopp. De ideella krafter som deltar i detta projekt är guld värda och ett särskilt tack riktas till dem. Det som kommer kosta mest pengar i projektet kommer vara de färister som kommer behövas anläggas vid tre ställen på banan. I det projekt där medlemmar fått lämna bidrag till stängsel har vi fått in lite mer än fantastiska 100.000. Ni som inte har skänkt pengar till detta, men vill delta i att hålla vildsvinen borta har fortsatt möjlighet skicka in sitt bidrag på swish 123 664 0601.

Klubbresa
Slår åter ett slag för vårens klubbresa till Cypern, där fokus kommer vara golfspel, gemenskap och glädje. Det börjar bli dags att anmäla sig så att vi har koll på om det finns intresse för denna aktivitet. Kontakta Mathias Edmundsson eller Olka om ni har frågor kring detta. Detta kommer bli en kanonresa med massa skratt, så gå in och anmäl er. Resan kommer gå till Cypern med utresa 2:maj.

Vintergolf
För er som fortsatt vill hålla igång golfen så rekommenderar jag er att ta kontakt med vår PRO och ta del av Balance golfs upplägg gällande träning. Eller passa på att boka simulatorgolf hos vår samarbetspartner Innesvingen.

Ideellt arbete
Jag passar även på att önska mer deltagande i ideelt arbete inom klubben. Det är just dessa insatser som gör att vi kan bedriva stora delar av vår verksamhet samt även utveckla den. Att delta i ideellt arbete ger en härlig gemenskap och kommer alltid betyda mycket för ideella klubbar. Så passa på att tacka ja om klubben behöver hjälp med sådana insatser.

För att avsluta ett långt brev så vill jag passa på att tacka alla våra medlemmar för ett fantastiskt 2019. Säsongen 2020 står redan för dörren och vi är nog många som redan längtar. Men passa på att njuta av en härlig vinter med allt som det innebär och vem vet, kanske lämnar tomten något under granen till er om man varit snälla.

Med vänlig hälsning, Mathias Edmundsson
Ordförande Lysegårdens GK

Trivselresa med Lysegårdens GK
till Cypern 2-9/5 2020

Lysegårdens GK i samarbete med OLKA Golfresor anordnar en resa till Korineum Golf & Beach Resort för er som vill spela golf & njuta av livets goda. (Se info på bild nedan)

Autogiro information

För er som har autogiro vill vi meddela att det kommer ske en administrativ justering från 2020.
Från och med 2020-01-09 så kommer Lysegården Golf AB (driftsbolaget) att ta över hanteringen och dragning av autogiro. För dig som autogiromedlem märker du endast att Lysegårdens Golf AB står som betalningsmottagare.

Erbjudande om träning på HGC

Ladda på ditt bollkort på HGC innan 30/11-19 för mellan 500kr och 2500kr och få hela 20% fler bollar. Gäller 1ggr/medlem. (Se info på bild nedan)