Hej!
Nu är vi klara med maj måndag och golfsäsongen är igång på riktigt. Vi har en bana som är i gott skick för säsongen. Givetvis har den en del växtlighet att ta igen på sina ställen. Men våra banarbetare gör ett fantastiskt jobb att ge oss en bana som är rolig att spela. Under de rundor som jag spelat under säsongen så har jag noterat många nedslagsmärken på våra greener, så vi alla kan bli bättre på att hjälps åt med sådana saker på banan som laga nedslagsmärken, lägga tillbaka slagen torv, hålla rent från peggar på tee etc. Vi tillsammans har stora möjligheter att hjälpa till att ha en bana i bra skick under säsongen.

När man pratar med kolleger runt om golfsverige så är det många klubbar som tar upp samma sak i denna tid med kostnadsökningar. Kostnaden för drift av golfbanan är svårberäknad denna säsongen, där man ser ökningar på inköp av gödsel, drivmedel etc. Även vi på klubben jobbar aktivt i dessa frågor för att hålla en bra koll på dessa punkter under året.

Klubbens verksamhet är i full verksamhet nu och juniorerna tränar för fullt, våra veteraner är igång med sin tisdagsserie, damerna är igång med sin mångolf samt att herrarna spelar för fullt på onsdagsgolfen. Alla dessa aktiviteter är härliga punkter under en vecka på klubben, så passa på att vara med i dessa saker om ni är intresserade.

Nu tänker jag göra lite reklam för en härlig dag på klubben. Den 11/6 kommer vi genomför RANGENS DAG då det sker en del roliga händelser kring rangen så som grillning av restaurangen, invigning av vår djungelbana samt roliga tävlingar. Vi har bland annat blivit utmanade av våra juniorer på long driving. Så kom gärna och ta del av en härlig gemenskap under denna dagen. Vi startar kl 10:00 och håller på till ca kl 13:00.

Tänker även göra reklam för klubbtävlingen 12/6 som genomförs på klubben där vi tävlar om en resa till Sydafrika i en rolig 2-manna scramble, passa på ser anmäla er till denna tävligen. Det är alltså ingen kvaltävling utan vinnarna erbjuds en läcker resa till Sydafrika.

Har ni som medlemmar frågor så vet ni att det bara är att höra av er med era tankar.

Passar på att önska er härliga golfrundor i vår sköna natur och med massa skratt och glädje.

Med vänlig hälsning,
Styrelsen genom ordförande Mathias Edmundsson

Nedan följer en bild om tävlingen den 12/6, sedan följt av en bild med schemat på Rangensdag den 11/6 och sista är en kort promovideo på youtube om rangens dag.