Guldmedlem – 7300kr

Vårt vanligaste medlemskap för de som golfar mycket. Fri tillgång till alla 27 hål på anläggningen, vardag som helger. Gästrabatten i detta medlemskap är 25%. I samband med tecknandet har du möjlighet att lägga till ett bollpaket. Du får 1700 värde för 500 kr dvs totalpris på 7800kr. Detta medlemskap har hetat Premium innan det bytte namn till Guld.

Spelrättighet: Du har fritt spel på båda banorna, och fritt med bokningar förutom under Prime time tider (helgdagar 9-12) där du kan max ha 3st samtida bokningar och boka tiderna max 2 veckor i förväg.

Spontantider: Guld och Silvermedlemmar har möjlighet att boka spontantider 24h i förväg och diamantmedlemmar har 48h i förväg. Övriga medlemmar och gäster kan inte boka dessa tider. Vi har planerat att starta med 2-3 tider på primetime och 1-2 tider på vardagsförmiddagar samt 1 tid på vardagseftermiddag.

Gästrabatt: Dina greenfeegäster i din boll har 25% i rabatt på rådande greenfee när du bokar (du +3 gäster max).

Drivingrange: I medlemskapet ingår det inga rangebollar, men du kan välja att lägga till vid tecknande av medlemskapet ett bollpaket för 500kr och du får 1700kr i värde att ta ut på rangen. Som medlem på Lysegårdens GK har du även möjlighet att förutom bollpaketet ladda på ditt rangekonto med extra bonus, dock inte lika förmånligt som bollpaketet. OBS bollpaket behöver väljas när du tecknar/byter till Guldmedlemskapet och max 1st per år och medlem.

Golfbil: Vid bokning har du 25% rabatt på medlemmars pris på golfbilar.

Bästkortet: Du har möjlighet att köpa till bästkortet i medlemskapet (Gäller ej på kampanjversioner utan bara ordinarie pris). 2024 års regler är inte bestämda än, men för 2023 gällde följande; 2200kr i pris, 6 spel på varje bana (Gullbringa GCC, Stenungsunds GK, Tjörns GK och Lyckorna GK) för totalt 24 möjliga rundor, gäller ej helgdagar mellan 8 och 12.

Skidspår: Du har fri tillgång till våra skidspår vi gör när det har kommit tillräckligt med snö.

Innesvingen: Du som guld eller diamantmedlem har 10% rabatt på allt du handlar hos Innesvingen, antingen i shoppen på Lysegården, deras butik i Rollsbo-Kungälv eller butiken i Mölndal.

Studerande: Personer som kan uppvisa att de studerar får 2000kr rabatt på detta medlemskap (Gäller ej på kampanjversioner utan bara ordinarie pris). Betalning behöver dock då ske genom kassan eller via utskickad faktura efter att det blivit godkänt.

Nya golfare: Personer som är nya golfare och tagit eller håller på att ta grönt kort via Lysegårdens GK via någon av våra pros eller på HGC får 2000kr rabatt på detta medlemskapet första året (Gäller ej på kampanjversioner utan bara ordinarie pris). Betalning behöver dock då ske genom kassan eller via utskickad faktura efter att det blivit godkänt.