Nyhetsbrev september

Hej!
Jag tror ni alla känner igen känslan att sommaren gick fort och hösten redan står på tröskeln. Men det finns fortfarande många underbara golfdagar kvar denna säsong, så varför inte passa på att spela 9 hål efter jobbet en härlig kväll.

Under sommaren som varit har vi avverkat årets golfvecka med att testa nytt upplägg med enbart partävlingar. Hur detta föll ut får vi analysera och planera inför kommande år. Vi har även detta året haft igång vårt populära golffritids, vilket gjort att vi haft många yngre juniorer som spenderat många sommardagar i den sköna miljö som Lysegården erbjuder. Givetvis med många dopp i poolen.

Ganska nyligen så genomförde vi även årets klubbmästerskap där vi hade planerat ett nytt upplägg för att öka antal deltagare. Detta får jag säga var succé för att vara första året, antalet deltagare ökade. Men tillsamman kan vi fortsätta utöka detta till en ”klubbens dag”, så ta chansen att vara med under kommande år.

För er som undrar så har ni ju sett att vildsvinen varit inne på banan och haft sitt roliga. Detta jobbar vi aktivt med och skall försöka få bukt med. När en lösning finns så kommer denna presenteras. Men som ett enkelt/billigt test nu så testas det ett husmorsknep med att vi satt stolpar med parfym på för att eventuellt störa deras närvaro.

Under denna säsongen har föreningsrådet och styrelsen lagt fokus på att arbeta med vårt mål och visionsdokument inför 2019-2024, som kommer presenteras på kommande höstmöte.

Nu till en glädjande nyhet!!
Vi kommer ordna en klubbresa till varma Cypern med utresa 2:a maj 2020. Ett perfekt sätt att få lite skön tidig värme och komma igång med golfen. Det kommer inte vara några organiserade träningar under denna vecka, utan 5 dagars spel på banan. Sedan blir det mer avkoppling vid pool för dem som vill, shopping etc. Denna resa kommer handla om glädje och resan kommer bjuda på många skratt och minnen. Så boka upp er på denna resan och ta del av den härliga gemenskap som vår klubb erbjuder.
Har ni frågor går det att kontakta mig på: mathias.edmundsson@hotmail.com eller 0761-645384.

Mathias Edmundsson
Ordförande Lysegårdens Golfklubb

Påminnelse om sista datum för kategoribyte eller utträde för 2020

Vi vill bara påminna alla om att om man vill ändra sitt medlemskap inför 2020 eller begära utträde så är sista datumet den 31/10-19. Detta ska ske skriftligt, helst via e-post till info@lysegardensgk.se där det framgår vem det är det gäller (gärna golf-id) samt vad man vill ändra.