Hej i vårsolen!

Nu äntligen kryper säsongen igång på riktigt och mer sol och värme är på intågande. Vi har ju haft öppet en del av vår verksamhet med rangen och 9-hålsbanan ett tag nu. Varje dag jag varit uppe har det varit bra med rörelse på både range och bana, vilket är glädjande att se. Tror vi har en fantastisk golfsäsong framför oss, där vi tillsammans tar del av allt det härliga med Lysegården.

Nu när ni spelar er första runda på klubben så kommer ni märka att vi har nya teeskyltar samt teemarkeringar. På våra teemarkeringar finns det nu pegkopp på alla sådana. Det har aldrig varit enklare att lägga avslagen pegg på rätt ställe. Jag vädjar om hjälp med detta så vi har rena tees på våra banor.

Ni är säkerligen många som är sugna på att komma igång med våra olika tävlingsverksamheter, men där följer vi hela tiden de rekommendationer som SGF ger oss. Men vi har en plan att sätta igång så fort vi får grönt ljus. Så det får ni hålla utkik efter på hemsida eller facebook.

Vår träningsverksamhet med våra härliga juniorer hade premiär denna veckan och där möttes vi av många härliga leenden från tidigare juniorer som återvänder till träningen, men också flertalet nya ansikten vilket är ännu mer glädjande. Har ni inte anmält er så gör gärna detta.

För er medlemmar som är sugna på lite gruppträningar så rekommenderar jag er att ta kontakt med våra tränare, Oscar Flatau och Kenneth Nilsson, för att se över kursutbudet, kanske hittar något som passar er.

Vi kommer under året fortsätta våra samarbeten med både Sweetspoot samt Balance golf. Så glöm inte använda Sweetspoot vid bokning av tider på banan och även att ankomstregistrera er.
Glöm inte att golf är perfekt att utföra i dessa pandemitider. Men jag skickar åter ett önskemål om att vi följer de rekommendationer som finns på klubben om antal personer i klubbhuset etc.
För er medlemmar som har frågor eller tankar ni vill dela med er av går det alltid att kontakta mig. Mina kontaktuppgifter hittar ni på hemsidan.

Var rädda om er så syns vi på klubben under våren.

Med vänlig hälsning,
Mathias Edmundsson, ordförande Lysegårdens GK

Fadder till nya golfare

Hjälper du oss så hjälper vi dig.
Vi kör nu en kampanj riktad till våra medlemmar.
Uppfyller du nedanstående tre kriterier får du välja på en greenfeebiljett eller en 25 minuters privatlektion.

1. Bli fadder åt en ny golfare
  2. Anmäl den nya golfaren till vår Grönt kort-kurs
  3. Se till att den nya golfaren blir medlem

För info om Grönt kort-kurser och anmälan se länken nedan.

23 april öppnar 18-hålsbanan

Fredagen den 23 april öppnar vi med ordinarie greener på 18-hålsbanan. Det går att boka tider fredag, lördag, söndag från 9.30.
Bokningar sker via Sweetspot. Kansli/reception öppet från 9.00 och restaurangen har öppet.
Det är viktigt att alla ankomstregistrerar sig. Det är enkelt att göra i Sweetspot-appen. Tänk på att platstjänster måste vara påslagen på telefonen.
Det går också att ankomstregistrera sig i receptionen.

Bästkortet

Bästkortet är ett samarbete mellan Lysegården, Tjörn, Stenungsund, Gullbringa och Lyckorna.
Kortet ger dig som fullbetalande medlem 6 fria spel per bana under hela året. Kortet gäller alla dagar med begränsningen lördagar, söndagar och helgdagar 9.00-12.00 då spel inte tillåts.
Priset är 2000:- för fullbetalande medlemmar – d.v.s. premiummedlemmar och diamantmedlemmar.
Juniorer på dessa klubbarna spelar helt gratis på anläggningarna och behöver inte köpa Bästkortet. OBS! Max 2 tillfällen.
Bästkortet finns tillgängligt för alla fullbetalande medlemmar. Vill du som vardagsmedlem eller annan medlemskategori köpa Bästkortet måste du uppgradera ditt medlemskap.
Köp via swish 123 664 06 01. Uppge namn och golf-id

Greenfeesamarbete ”Tillsammans” i Balance Golf

Varmt välkommen att erfara nya härliga golfupplevelser!
Besök ett annat Balance Golf Center under säsongen 2021 och spela till det fina samarbetspriset klubbarna emellan.  Som medlem* i en av golfklubbarna nedan får du under säsongen spela enligt följande greenfee:
Senior:25% rabatt av ordinarie greenfeepris*
Junior:100:-

Följande klubbar är med i samarbetet :
Borås Gk
Chalmers Gk
Finspångs Gk
Idrefjällens Gk
Lundsbrunn GK
Lysegårdens Gk
Nässjö Gk
Oskarshamns GK
Ringenäs Gk
Ronneby Gk
Sankt Jörgen Park
Trummenäs Gk
Ängelholms Gk
Åre Gk

*Erbjudandet gäller under 2021 för dig som har ett fullt betalande medlemskap med undantag för helger och helgdagar mellan klockan 09.00-12.00.