Onsdagsgolf

1. För att delta i seriespelet så betalar ni in 250kr via: Min Golf (Detta görs en gång och innan er första deltävling).

2. Anmälan till respektive deltävling gör ni via min golf där ni också betalar er startavgift på 130kr. (Anmälan är bindande). Senaste anmälningstid är 16.00 måndagen innan tävling.

3. Ni bokar er starttid via Sweetspot senast 18.00 måndagen innan tävling.

Vi använder digitala scorekort som finns på s.golfbox.dk där man anger sin 7-siffrig kod alternativt använder länken i mailet från tävlingen.

Starttider och tävlingsanmälan/betalning sker endast digitalt. Då kan vi skicka ett tävlingsscorekort till er innan tävlingen.

OBS! Vi tar inga anmälningar via reception eller telefon. Starttider och tävlingsanmälan/betalning sker endast digitalt.

Innesvingens Onsdagsgolf är en tävling för herrar och herrjuniorer som sträcker sig över hela säsongen. Detta är en tävling för alla herrar/herrjuniorer oavsett handicap. Valfri start, partner och tee gäller under hela onsdagen (8-18). Det krävs att minst 2 per boll deltar i tävlingen. Har du ingen spelpartner så kan du kontakta oss på kansliet så hjälper vi er in i en boll.

NÄR? Onsdagar från den 19 april till 6 september. Uppehåll V30.

Finalspel: Lördagen 16/9

KOSTNAD: 250:- i grundavgift för att deltaga i serien. I priset ingår eclecticen. 130:-/deltävling då ingår sodavatten och lättare förtäring. Mat serveras kl 15-21
Tävlingsgreenfee för gäst till medlem är 200kronor + 130kr för tävling och mat.

VAR? Onsdagar på Lysegårdens GK

HUR? Öppen tävling för herrar och herrjuniorer. Valfri start och partner. 18 hål slaggolf från valfri tee. Vid varje deltävling erhåller segraren ett delpris. Deltävlingarna ingår i en tävlingsserie. 2 poäng för deltagande och sedan placeringspoäng i fallande ordning 35, 30, 28, 26, 25, 24, 23, 22, 21, 20, 19, 18, 17, 16, 15, 14, 13, 12, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 2, 2. Onsdagen den 7 juni spelar vi en Flaggtävling.

Innesvingens onsdagsgolf spelas över 20 omgångar varav 15 räknas i sammandraget.
Om flera spelare hamnar på samma nettoresultat fördelas poängen lika mellan spelarna

FINALSPEL Lördagen den 17/9 spelas finalspelet. 36 spelare kvalificerar sig till finalen 1 möter 36, 2 möter 35 osv. Upplägg: Matchspel över 18 hål. Vid lika resultat går den med bäst serieplacering vidare. Segrarna (18 spelare) kvalificerar sig till 9-håls shoot-out. De 2 sämsta på varje hål får sedan lämna shoot-outen tills en segrare är korad på det nionde hålet. Kvällen avslutas med gemensam middag och prisutdelning.