Sweetspot

Nu har vi kört igång Sweetspot på allvar i och med att 18-hålsbanan är öppnad.
Vi har aldrig tidigare haft så mycket bokningar i april och vi är mycket nöjda med starten. Vi vill också passa på att tacka alla som bokat via appen. Över 81% har löst detta på egen hand. Fantastiskt bra!
Vi har hittat några småfel som håller på att korrigeras via en bra kommunikation med gänget som jobbar på Sweetspot.
Har du några problem så är ni hjärtligt välkomna att kontakta Daniel eller Fredrik i receptionen så skall vi hjälpa er.

Ankomstregistrera
I dessa corona-tider så är det en del som väljer att inte komma in till receptionen för att ankomstregistrera sig. Vi uppmanar då att ni ankomstregistrerar er via Sweetspot.
OBS! Du kan bara ankomstregistrera dig själv.

Golfvänner
Det går bra att lägga till golfvänner på Sweetspot. Se instruktionen nedan. Det går dock inte att importera dessa från Min Golf. Detta har med GDPR (personuppgiftslagen) att göra.

Digitala scorekort
Med tanke på Corona-situationen så skriver vi dagsläget inte ut några scorekort. För att kunna få digitala scorekort måste OnTag Scorekort laddas ned på din telefon.
I dagsläget går det inte att uppdatera din handicap via OnTag. Detta måste göras via Min Golf.

Gäst till medlem
När ni bokar in era betalande gäster så måste du som medlem boka åt dina gäster samt betala greenfeen.

Frikort/Partners/Bästkort/Greenfeebiljetter
När det gäller företagspartners, frikort, Bästkort samt greenfeebiljetter så måste ni ringa till oss på 0303-223426 och boka er tid.

Pay&Play
På 9-hålsbanan går det bra att boka in spelare som inte har golf-id.
Via appen går det nämligen att lägga till spelare via mobiltelefonnummer. Dessutom kan spelare utan golf-id skapa egna konton.

Vill du läsa mer om varför vi valt Sweetspot som vårt affärssystem så kan du klicka på länken.
Med Sweetspot in i framtiden.