Vi vill först tacka alla som kom och kollade eller deltog under rangens dag.

Dagen började med invigning av Fam. Engströms djungelbana som spelas med innebandyboll eller paddelboll.

Vi hade en grill igång på rangen nära bollautomaten som serverade grillad korv och glass.

Studion var öppen för besök och vi hade lite tävlingar igång samtidigt, poängpromenad, putttävling och chiptävling.

För att sedan avsluta med lite Long Driving Show på en specialdesignad plats. Vi skapade en temporär Tee på 4ans fairway på 9-hålsbanan så slog man longdriving mot 6ans fairway på 9-hålsbanan. Längst slog vår junior Collin Schmidinger-Klähm på 290m tätt följt av tränaren Oscar Flatau på 281m.

Vinnarna på de olika tävlingarna presenteras nedan.

Chiptävlingen vanns av Casper Boom och har ett litet pris att hämta ut i kansliet

Puttävlingen vanns av Rasmus Tveit och har ett litet pris att hämta i kansliet.

Poängpromenaden vanns av Stefan Elfström och har ett litet pris att hämta i kansliet.
Frågorna från poängpromenaden med rätt svar kommer längre ner.

Poängpromenadens frågor och svar. Rätt svar är fetmarkerat och står med regel bredvid.

1. En spelare har rätt till lättnad utan plikt när hans boll är pluggad i ruffen.
    A. Sant, Regel 16.3
    B. Falskt
  2. En spelare får stå out of bounds för att spela en boll som ligger på banan.
    A. Sant, Regel 18.29
    B. Falskt
  3. Närmaste punkt för fullständig lättnad kan vara närmare hålet än bollens ursprungliga läge.
    B. Falskt, Regel 14
  4. ”Spellinjen” betyder alltid den raka linjen till hålet.
    B. Falskt, Se definationer
  5. En spelare slår sitt slag out of bounds från fairway. När bollen droppas under slag och distans, måste hon droppa bollen så nära som möjligt den punkt varifrån föregående slag slogs, dock inte närmare hål.
    B. Falskt, Regel 14.3
  6. Råd innefattar varje åtgärd som kan påverka en spelare att välja en klubba, slå ett slag eller bestämma hur ett hål eller en rond spelas.
    A. Sant, Se definationer
    B. Falskt
  7. I slagspel slår en spelare ett vänsterslag med baksidan av klubbhuvudet på en högerklubba. Vad blir domslutet?
    A. Det är ingen plikt, Regel 10.1a/2
    B. Spelaren får ett slags plikt
    C. Spelaren får två lags plikt
  8. En spelare får slut på bollar under en rond. Vad blir domslutet?
    A – Spelaren måste bortse från sin rond.
    B – Spelaren får låna bollar från varje annan spelare på banan. Regel 4.2a
    C – Spelaren kan avbryta spelet för att hämta eller köpa några fler bollar.
  9. I slagspel skänker spelare A spelare B:s korta putt och knackar i väg bollen. Spelare B lyfter sin boll och spelar från nästa tee. Vad blir domslutet?
    A – Spelare B är diskvalificerad, Regel 3.3c
    B – Spelare B får två slags plikt
    C – Både spelare A och spelare B får två slags plikt

Utslagsfråga: Hur många peggar i glasburken?
Rätt antal är 137st