Ordförandebrev Februari

Hej alla Lysegårdare!!

Äntligen är vi i slutet på februari och våren samt golfsäsongen närmar sig mer och mer för varje dag.
Som ni säkerligen läste i brevet vi i styrelsen skickade ut i samband med fakturan, så har vi haft en vinter med många bollar i luften för att säkerställa att vi står redo för en bra säsong 2022 på Lysegården. Med förhoppningsvis en del förbättringar som ni medlemmar kommer märka av och uppskatta.

Så jag kan nu passa på att presentera vår nya klubbchef/vd som vi anställt. Efter en lång process med många ansökningar och intervjuer så har vi landat i att anställa Tord Carlsson. Tord har under hösten och vinter varit tillförordnad på denna tjänsten och även den som vi bedömde mest lämplig av alla kandidater i ansökan. Mer info kring Tord kommer presenteras på vårmötet samt på våra sociala medier. Vi välkomnar honom till jobbet och känner att han är rätt person för jobbet att leda klubben tillsammans med styrelsen.

Vi har även som ni hört klart med ny krögare inför kommande säsong. Vi hoppas och tror att detta kommer hjälpa till att öka trivseln på klubben under säsongen. Jag önskar vi alla hjälper till att stötta och bidra till deras verksamhet under året, så de känner sig välkomna och ser vilken härlig energi Lysegården består av. Vi som medlemmar har stort ansvar att stödja våra krögare.

Jag hoppas även att vi ses på vårt kommande vårmöte där ni får chans att höra mer från Tord, även mer info från våra nya krögare. Vi kommer även vid detta tillfälle att tacka av Fredrik Rubensson efter många år för klubben med ett gediget arbete för vår verksamhet. Så kom och var med och delta i denna aktivitet.

Nu hoppas jag alla ser fram emot en ny säsong där vi tar nya tag och tillsammans bidrar till Lysegårdens trevliga gemenskap och glädje. Jag och styrelsen är övertygade om att vi har alla förutsättningar att lyckas tillsammans.

Önskar er alla en härlig start på golfsäsongen 2022.

Med vänlig hälsning,
Styrelsen Lysegården GK genom Mathias Edmundsson Ordförande Lysegården GK