Hej alla Lysegårdare!

Nu är vi inne i mitten på Augusti och möter den perioden jag personligen mest uppskattar under golfsäsongen. Då hösten sakta gör sig påmind och allt vad det innebär med färgskiftningar.

Jag vill börja med att informera er om att vi har haft en bra golfsommar där vi genomfört tex vårt traditionella juniorläger samt tävlingsveckan. Vi ser också att vi får mer och mer juniorer som börjar träna i vår verksamhet.

Vi har även haft mycket spel på banan under sommaren och där hoppas jag alla har upplevt vilket bra jobb våra banarbetare gör på banan och alla kringområden.

Vi har under sommaren sett än stor ökning av människor vid poolen, vilket varit en succé får vi säga. Detta ger ett gott mervärde för golfklubben upplever vi. Vi har även haft många som tagit promenad ner till vattenfallet. Jag önskar alla vi tillsammans påminner oss själva att ha förståelse för att det kan bli en del väntade då de som tar en promenad inte alltid har koll på hur golf fungerar och riskerna kring detta. Vi försöker förmedla detta genom skyltning för att påminna och hjälp dem/er.
Vårt mål är att det alltid skall vara en god stämning och att alla skall känna sig välkomna på klubben.

För er som ännu inte tagit del av Balance Golf-konceptet så rekommenderar jag er att göra det. Våra tränare har goda kunskaper i detta som de mer än gärna förmedlar vidare till er. Kontakta dem för mer info och se över deras utbud.

Nu i denna perioden börjar vi i styrelsen att göra olika analyser kring olika områden för golfklubben. Vi ser över statistik kring olika områden samt utvärderar detta för att se vad vi behöver förbättra och vilka områden vi har förbättrat under säsongen.

Vill även passa på att informera er om att vår klubbchef under hösten kommer jobba mer hemifrån. Vi kommer som golfklubb jobba med att fortsätta ha en god service till er medlemmar och ber er ha tålamod om det tar lite mer tid på att få svar etc. Vår reception skall alltid vara bemannad under de tider som är planerat.

Vill även avsluta med att påminna er om att anmäla er till klubbmästerskapet. Detta skall vara klubbens dag med stor glädje och skratt. Klubbmästerskapet är anpassat så att alla har möjlighet att delta efter vilka förutsättningar man önskar. Läs mer kring detta på min golf.

Med vänlig hälsning och önskan om bra höstgolf
Mathias Edmundsson
Ordförande Lysegården GK