Nyhetsbrev/ordförandebrev mars

2095

Ordförandebrev mars 2019

Hej alla Lysegårdare!
Vi går mot ljusare tider. Greenerna på 9-hålsbanan öppnade redan 23 februari!

Och snart är det vårmöte igen. Vi önskar alla välkomna den 21 mars på klubben. Då kommer vi att informera om nya regler och vi kommer också att ha färska nyheter från Göteborgs Golfförbund som har årsmöte dagen innan.

Vi attraherar många nya golfare men lyckas inte få de att vara kvar särskilt länge i golfen. Vi tar nu ett omtag kring detta för att hjälpa dom på ”Vägen till 36”. Vi behöver er hjälp i detta arbetet. Medlemskommittén söker engagera medlemmar som kan vara med i detta viktiga arbete (se nedan).

Vårt bokslut är klart och vi gör återigen ett bra resultat. 2018 visar klubb och bolag ett plus på cirka 300′. Vi har investerat i en ny plockare till rangen men framförallt skall överskottet användas till markköpet som är föreningens framtid.
Avtalet gällande markköpet tecknades för ett drygt år sedan. Ärendet ligger fortfarande hos Lantmäteriet.

Det nya Föreningsrådet har haft sina förste möten. I Föreningsrådet finns klubbens samtliga verksamheter representerade och tanken är att rådet skall fungera som en koppling mellan medlemmarna och styrelsen. Styrelsen jobbar med översyn och uppdatering av vår vision 2013-2018. Utkastet är nu på remiss hos Föreningsrådet

Ny krögare är äntligen på plats efter mycket arbete. Vi välkomnar Christer Fransson till klubben och vi tror att hans upplägg skall mottas väl av alla som besöker vår anläggning.

Markus Forsbohl har nyligen presenterat årets träningsupplägg. I mitten av mars kommer Kenneth Nilsson tillbaka och tillsammans kommer de att bjuda på flera nyheter där Balance Golf-upplägget med enkelt, kraftfullt och skonsamt är grundteserna.

Juniorverksamheten är på väg uppåt igen. Vi är en av sju klubbar som är med i något som kallas Projekt X – ett arbete som syftar på att skapa den optimala idrottsmiljön. Vi kommer även att ha Golffritids under sommarlovet för barn och ungdomar i ålder 6-15 år. Detta är något som vi redan första året fick fler ungdomar genom men förhoppningen är att detta på sikt skall bli inkörsporten för barn på Lysegårdens GK.

Jag passar på att tacka för mig i denna omgång. Det har varit 9 givande år i styrelsen, varav 7 som ordförande och 2 som viceordförande. Det blir bra för klubben att nya kraftar tar över. Och jag får mer tid till att spela golf.  Det ser jag fram emot.

Tack till er alla för bra support och alla trevliga samtal. Vi syns på klubben.

Väl mött på vårmötet!

Rune Arnesen

Hjälp till medlemskommittén

Vi söker dig som som vill göra skillnad för våra medlemmar!
Medlemskommittén har som uppgift att få våra medlemmar att trivas, så att de känner mervärde och vill vara kvar i vår klubb.
Fokus för 2019 är att, tillsammans med våra tränare, få fler medlemmar ner till 36 i hcp samt erbjuda social golf.
Med social golf menar vi spel, inte tävlingsspel, för medlemmar som saknar, eller vill träffa nya spelpartners.
Är du nyfiken, eller har frågor, kontakta Eva Johnning (tel 073 9028540 alternativt eva.johnning@hotmail.com).
Varje engagemang, stort som smått, är välkommet.

Regelinformation om uppdaterade golfregler

Vår Regel&HCP kommitté har beslutat att onsdag den 27/3, 3/4 & 10/4 hålla en förmiddags- och en kvällsträff per datum för att gå igenom de uppdaterade reglerna som gäller från den 1 Januari 2019.
Första tillfället startar kl 10 och andra tillfället startar kl 18. Vi beräknar ca 2h för att gå igenom uppdateringarna och frågor.
Först går vi igenom ett bildspel med bilder och några filmklipp, efter detta är det frågestund.

Är ni intresserade av att komma ber vi er anmäla er på länkarna nedan så vi kan hålla koll på antal deltagare.
2019-03-27 Regelinformation kl 10,00
2019-03-27 Regelinformation kl 18,00