Nya utmaningar för Markus Forsbohl

Markus Forsbohl har efter 12 år på Lysegårdens GK bestämt sig för att prova något nytt. Markus kommer från nästa år att jobba som klubbtränare på Hills GK.
Vi vill passa på att tacka Markus för hans stora engagemang i vår träningsverksamhet och önska honom lycka till i sin fortsatta verksamhet.
Arbetet med att rekrytera en ny tränare har påbörjats och vi återkommer så fort detta är klart.
——————————————————-

Lysegårdare i hjärtat

Efter 12 år i rad, och 17 år totalt, på Lysegården så har jag valt att gå vidare med nytt jobb och nya utmaningar och kommer från nu i vinter och nästa år börja jobba på Hills GK som klubbtränare.
Jag började 2009 med en vilsen generation juniorer och ett gäng knattar födda 91-99 som jag första gången träffade på rangen under Älvsborgsbron som idag inte längre finns kvar.
Höjdpunkten och mitt största idrottsminne blev senare ett SM-brons i JSM-lag 2014.
Jag är stolt Lysegårdare i hjärtat och har under mina år upplevt och byggt upp några underbara generationer golfare och juniorer.
Jag har många underbara minnen från Lysegården.
Det har blivit många duffar, toppar, slicar, hookar, sockets och ett gäng raka slag genom åren under våra lektioner.  Jag kommer alltid att ha mitt hjärta i Lysegården och jag kommer främst sakna alla möten med er medlemmar, alla historier, alla skratt och tårar som golfen ger.
Några speciella att tacka:
Patrik, Nicklas och Christian med övrig personal – TACK för att ni låtit mig få tillgång till en underbar anläggning och att ni alltid ställt upp med klipp, vält och allt annat, ni är bäst!
Tack Fredrik och Daniel för att ni gör ett grymt jobb och gjort mitt arbete lättare genom åren!
Tack Kenneth för att du är helt underbar person och med all din erfarenhet stöttat mig både personligt och i vårt arbete tillsammans. Du är en klippa!”
Jag vill givetvis även tacka alla medlemmar som gjort mitt arbete så mycket roligare och givande – ingen nämnd och ingen glömd!

Markus Forsbohl