Ny tränare klar

2017

Ny tränare på Lysegården 2021 är Oscar Flatau. Trots att han bara är 32 år har han jobbat som golftränare i åtta år på klubbar som Allmag, Kungälv-Kode, Hisingens Golfcenter och Stenungsund. Dom senaste åren har han haft huvudansvaret på St Jörgens GK. Han beskrivs som en positiv och engagerad tränare som drivs av utveckling.

– Golf har varit med mig hela mitt liv och jag tävlade många år innan jag bestämde mig för att satsa vidare på yrket som golftränare, ett beslut som jag är mycket nöjd med.

2011 utbildade han sig till personlig tränare hos Fustra för att förstå mer hur kroppen fungerar och kunna ge bättre och mer personliga lektioner. Samma år började han sin karriär som golftränare. Tre år senare slutförde han sin utbildning som professionell golftränare inom PGA Sweden.

– Målet med mina lektioner är att det ska vara lätt att förstå för alla, från nybörjare till proffs. Träningen läggs upp efter dina mål och dina förutsättningar.

Vad är dina styrkor som golftränare?
– Jag är pedagogisk, lugn och metodisk. Jag vill framåt och vill hjälpa alla så långt det är möjligt.

Oscar har jobbet med Balance Golf på St Jörgens GK och ser fram emot fortsätta med det konceptet på Lysegården.

– Det är extremt utvecklande för mig som tränare och jag ser stora fördelar och tror starkt på att individanpassa golfen efter golfarens förutsättningar.

Hur ser du på att komma till Lysegården?

– Det känns väldigt inspirerande. Tidigare har jag varit själv mycket och nu skall vi jobba i team vilket jag ser fram emot. Jag vill vara med och utveckla både klubben och medlemmarna.