Hej!

Nu kommer snart våren och golfen drar i gång igen! Härligt!

Under vintern har det hänt en del på klubben, Fredrik har slutat som klubbchef och Tord har tagit över den rollen.

Efter en del kritik från föräldrar och medlemmar ang vår verksamhet för juniorerna säsongen 2021 har klubben tagit in undertecknad som idrottsansvarig. Rollen innebär att idrottsansvarig har ansvaret för rekrytering & beställning av timmar till tränarna, att vi har en långsiktighet i att bygga ett bättre innehåll i all vår träning och att få våra medlemmar & spelare att vilja vara på klubben genom att träningen fyller sina två grundsyften, att göra dig till bättre golfare och ha roligt längs med vägen.

Träningen kommer att starta upp v 17 för all juniorträning+knatteträning och i största möjliga mån är tanken att all träning genomförs under måndagar, tisdagar & onsdagar. I anmälan kommer det komma tydligare vilka grupper som finns att anmäla sig till.
Vår tanke är att torsdags tävlingen behåller sin dag.
Lär mer om grupperna och anmälan: https://lysegardensgk.se/junior-och-elit/junior/anmalan-juniortraning/

Syftet med att vi vill ha träning dessa dagar är för de som tävlar kan få möjlighet till träning tidigt veckan efter och ha några dagar att träna på det som de behöver träna på innan ev ny tävling till helgen.
För de som inte ännu börjat tävla vill vi gärna lämna helgerna fria för möjlighet till mycket spel på banan.

Vi håller även på att återbygga upp en Juniorkommite där vi i dagsläget är 4 personer, där ser vi gärna 2-3 st till och är du intresserad av detta så hör av dig till undertecknad på mail mikaelpersson@me.com

Även ledare som vill ta ett visst ansvar vill vi hitta. Om du väljer att kliva på som ledare innebär inte att du behöver hålla i träningen, detta gör PGA tränare med hjälp av dig som ledare. Det som vi vill ledarena gör för gruppen är att samla gruppen 15 men innan träningen, att se till att de är uppvärmda och att du bockar av vilka som är på plats så vi lämnar in rätt närvaro för LOK stöd som klubben får för all träning.

Om vi får in ett antal intresserade till detta så kommer klubben tillhanda hålla en intern ledare utbildning på ca 3 timmar kring ämnena golfstrategi, mentala spelet, ledarskap & kommunikation.

Varmt Välkomna till säsongen 2022 och vi ser fram emot att få se dig på klubben 🙂

Micke Persson
Idrottsansvarig Lysegårdens GK