Information vår juniorträning, läger och aktiviteter.

NYHET 2015:

Onsdag och Torsdag 8-9/4 har vi ett juniorläger på Lysegården med spel och träning. Anmälan via mail: markus.forsbohl@pgasweden.com. Kostnad: 300:-

Uppstart och ”Vår Kick-off” för hela golfklubben lördag 25/4. Juniorverksamheten presenteras, ledarutbilning, träning, tävlingar och mycket mer.

Golfkul: För de yngsta, 5-8 år

Vi blandar golf och lek, ett steg mot att bli golfare men på ett sätt som tilltalar de yngre. Klubbens ungdomselit är vanligtvis ledare, samtliga har gått ledarutbildning. Träning en kostar 500 kr. Träning sker på onsdagar vecka 19-23 samt 33-37. Alla tränar mellan 17-18.30 i ”cirkelträning”. Golfklubbor finns det att låna kostnadsfritt.

Junior Basic: För alla juniorer 9-21 år

Kostnad 1300 kr. Vecka 17-24 samt 33-38. Två träningsdagar i veckan med tränare. Tisdagar är det gruppträning och på torsdagar är det spel/övningar på banan. Golfklubbor finns det att låna kostnadsfritt. Alla grupper sätts ihop med hänsyn till ålder, kompisar och spelskicklighet. Vi försöker ta hänsyn till allas önskemål.

Junior Framtid/JuniorElit: För juniorer 11-21 år som vill träna lite mer golf

Kostnad 2300 kr. Vecka 17-24 samt 33-38. Gruppträning sker på måndagar kl. 17-19, tisdagar och på torsdagar är det spel/övningar på banan. Träningadagar under säsongen och föreläsningar/utbildningstillfällen – förberedande till eget tävlande, mentalt, fys, kost, teori, strategi, planering, mm. Möjlighet till spel i våra juniorlag J16/J21.

Under sommarlovet kommer det finns möjlighet till träning för alla juniorer med mer fokus på Framtid/Juniorelit. Vanligtvis en dag per vecka med spel och övningar, schema kommer via Fb och utskick.

Elit och Juniorelit: Tränar på måndagar kl. 18-21

Priser:
Golfkul 5-8år: 500:-
Junior Basic: 1300 :-
Juniorelit: 2300 :-
Framtid/Tävling: 2300:-
Paket träning Junior Basic*: 1950:-
Paket träning Juniorelit/Framtid/Tävling*: 2950:-
All Inclusive** (Junior basic): 2500:-
All Inclusive** (Framtid/Tävling): 3500:-

—————————————————————————————

För alla grupper gäller att man måste vara medlem i klubben. Fria rangebollar för hela säsongen ingår i medlemsavgiften. Medlemsavgifter: 0-12år 500 kr, 13-21år 1500 kr.

Vi är många nya ansikten i juniorkommittén i år och vi har arbetat intensivt i vinter med att planera säsongen och ta fram en vision för juniorverksamheten på klubben. Vårt mål är att Lysegårdens golfklubb långsiktigt ska bli en av de bästa juniorklubbarna i Sverige

Du hittar mer information i ”JUNIORFOLDERN” om träningar, tävlingar, golfläger mm till höger på denna sida och även på tränarens hemsida: www.forsbohlgolf.se

VI BEHÖVER DIN HJÄLP!

För att vår verksamhet skall bli så bra som möjligt och att vi skall kunna uppnå vår mål/vision så behöver vi er föräldrar/anhöriga. ”En kan inte göra allt – men alla kan göra lite”! All hjälp är välkommen – och är vi många så gör vi Lysegårdens ungdomsverksamhet till nått riktigt bra. Vi kommer att erbjuda en GOLFENS LEDRAUTBILDNING under april/maj. Ni behöver inte spela golf. Ett leende och stort hjärta för våra ungdomar räcker. Hjälp mig med vår ungdomsverksamhet.

Har ni några frågor eller vill vara med som ledare i vår ungdomsverksamhet så vänligen kontakta Markus Forsbohl via markus.forsbohl@pgasweden.com

Skandia Juniorläger 2015

Veckan 24 med start på kvällen 9/6 och under 10-12/6 har vi Skandia Cup sommarläger på Lysegården. Under detta juniorläger tränar vi och spelar golf hela dagarna. Uttagning till Junior ProAm och Skandia Cup-tävlingen spelas 12/6 juni. Syftet med lägret är att ha skoj tillsammans. Tillåter vädret blir det även en hel del bad. Plats: Lysegårdens GK. Anmälan via lista i klubbhuset, håll utkik på anslagstavlorna och på www.forsbohlgolf.se eller vår laget.se sida. Lägret riktar sig till ALLA juniorerna. Golfkularna har 1-2 dagars läger i något mindre skala.

Ansvarig: Markus Forsbohl, Oscar Karlsson och JEK.

Junioravslutning söndag 20/9

Scramble tävling för alla och Junior putt-KM

Ungdomsledarens roll i juniorens golfliv

Föräldrar, vi behöver er mer än någonsin! Ja det är många som rynkar på näsan och säger: ”Skall jag göra något?” Som svar, JA snälla, det är för våra barns skull.

Vi behöver:

Gruppledare till varje träningsgrupp
Markörer på juniortävlingar
Alltid nya och engagerade ledare till våra aktiviteter
Intern utbildning kommer erbjudas för er som är intresserade. Prel. Lördag 12/4 kl. 10 och lördag 25/4 på eftermiddagen i samband med vår ”Vår Kickoff” har vi ledarutbildning i det nya GOLFÄVENTYRET.

Golfutrustningen

Tänk på att alltid ha förutom klubborna med:

Varma kläder
Regnkläder
Frukt
Markeringsknapp
Greenlagare
Vattenflaska
Score-kort och penna
Det är viktigt att ni respekterar tiden så alla får ut så mycket som möjligt av den tid vi har med tränare. Kom i god tid, minst 15 min. före träningsstart, så att du har tid att värma upp, hämta bollar och prata lite med kompisarna. Efter träningen går vi igenom kommande aktiviteter och pratar igenom dagens träning.

———————————————————————-

[vc_wp_custommenu nav_menu=”7″]