Välkommen till en ny golfsäsong!

Detta är till för dig och dina föräldrar så ni vet hur juniorverksamheten fungerar och vad som händer under säsongen.

Läs mer om verksamheten på:
Laget.se https://www.laget.se/Traningsgruppen
Här finns all information om träning, tävlingar, kalender, bilder, mm
All information från juniorkommittén sker via laget.se.

Vår juniorträning
Ansvarig för juniorträning är klubbens PRO/Tränare Oscar Flatau & Mikael Persson.

Vi har träningsgrupper som passar alla åldrar och utvecklingsnivåer. För alla träningskategorier gäller att grupperna sätts ihop med hänsyn till ålder, kompisar och spelskicklighet. Dom yngsta börjar träna först. Vi försöker ta hänsyn till allas önskemål. Vi vill att så många som möjligt kommer med i våra grupper och på så sätt utvecklar sitt spel och finner nya vänner.

Golf är en idrott så det är viktigt att alla respekterar tiden så alla får ut så mycket som möjligt av den tid vi har med tränare. Kom i god tid, minst 15 min. före träningsstart, så att du har tid att värma upp, hämta bollar och prata lite med kompisarna. Efter träningen går vi igenom kommande aktiviteter och pratar igenom dagens träning.

Träningsupplägg

Golfkul
Golfen för de allra yngsta och vänder sig till juniorer i åldern 6-8 år. Träningen
bygger till stor del på lek. Träning 1 gång i veckan v.17 – 24 och v.33 – 38.
Tränar på måndagar kl 17:00-18:00 Kostnad: 995 kr
Vi behöver några föräldrar som är med som ledare och håller lite ordning

Junior Bredd – Säsong
För ungdomar mellan 9-21 år. Juniorerna är uppdelade i grupper efter ålder. Alla grupper tränar på måndagar kl 18:00-20:00 & tisdagar mellan 17:00-20:00
Träning under ordinarie säsong 1 lektion i veckan (1 tim/tillfälle)
V. 17-24 och v.33-38 Kostnad: 1495 kr

Tävlingsjuniorer/Äldre juniorer – Säsong – Året runt
Är avsedd för dem som vill satsa lite extra på golfen.
Tränar på Måndagar Kl 17:00-19:00
V. 17-24 och v.33-38        Säsong Kostnad: 1795 kr
Året runt Kostnad 2995 Kr – Höst V40-48 vinter/vår 3-10

Övriga anmälningsbara aktiviteter

Sommarläger på klubben (kallas Teen Cup)
V25 måndag-torsdag 9.00-15.00 varje dag. Träningsaktiviteter på banan och med tränare. Lunch och mellanmål ingår. Vi försöker ordna en övernattning för de juniorer som vill. Kostnad 750 kr /deltagare

Övernattningen är avhängande att det finns föräldrar som kan ställa upp och sova med barnen.
Kostnad: 750kr

Tävlingar
Tävlingar är det både högt och lågt, vilket är till mångas glädje. Genom att tävla får man träffa nya kompisar och spela på nya banor. Man utvecklas som både golfare och människa. Är man färsk golfare lär man sig här att föra scorekort, att vara markör, regler med mera.

Att tävla är inte på liv och död utan en rolig upplevelse som kan leda till de stora arenorna i världen för den som så kan och vill.

Vi tar in fler juniorer i klubben
Lysegårdens GK har plats för fler juniorer. Har du en kompis som vill börja spela så är han/hon mycket välkommen. Kontakta tränaren eller någon i JK på klubben för mer information.

VI BEHÖVER DIN HJÄLP!
För att vår verksamhet skall bli så bra som möjligt och att vi skall kunna uppnå vår vision så behöver vi er föräldrar/anhöriga. ”En kan inte göra allt – men alla kan göra lite”!

All hjälp är välkommen – är vi många kan vi göra Lysegårdens ungdomsverksamhet till något riktigt bra. Ni behöver inte spela golf, ett leende och stort hjärta för våra juniorer räcker.

Lycka till med golfandet under säsongen
önskar

Juniorkommittén