Välkommen till oss på Lysegårdens Golfklubb!

För att förenkla ger vi dig här några fakta som är bra att känna till i förväg. Har du frågor är du alltid välkommen att ringa vår reception på 0303-223426, eller maila info@lysegardensgk.se.

Hos oss bokar du din starttid på Lysegården genom appen Sweetspot, som laddas ner där appar finns. Det går även att boka på Sweetspot via webben på denna länken.

GREENFEE

På Lysegården jobbar vi med dynamisk prissättning, varför priset kan variera beroende på val av veckodag och tidpunkt på dagen då du vill spela.

GOLFHÄFTET

Golfhäftet gäller alla dagar på Lysegårdens GK och ger ett pris på 350kr/person.
Du kan köpa Golfhäftet både via hemsidan och i receptionen uppe på klubben!

BÄSTKORTET

Bästkortet är ett samarbete mellan Lysegårdens GK, Lyckorna GK, Stenungsunds GK ,Gullbring Golf & Country Club och Tjörns GK.

Kortet kostar 2.200 kr och kan köpas av dig som är Diamant eller Guldmedlem (Ej kampanj). I kortet ingår sex rundor på respektive bana. Gäller ej helger eller röda dagar mellan kl. 8-12.

Juniorer med max hcp 36,0 i Bästkortklubbarna har två fria spel per klubb, men måste alltid ta kontakt med klubben innan och få ett godkännande. Juniorer behöver inte köpa kortet.

Vid tävling utgår tävlingsavgift

För köp eller ytterligare information. Kontakta kansliet.

Dessutom erbjuder klubbarna i Bästkortsammarbetet samtliga medlemmar med fullt medlemskap att deltaga på två utvalda tävlingar per år per klubb utan att betala Greenfee. Anmälningsavgift betalas som vanligt.

AVBOKNINGSPOLICY

Avbokning eller förändring av antalet spelare i er starttid ska ske senast 3 timmar före start. Varje starttid måste ankomstregistreras via appen eller i Lysegårdens reception. Ej ankomstregistrerade tider debiteras med 200kr för medlem och full greenfee för gäst.

INNAN RUNDAN

Innan din golfrunda vill vi att samtliga i bollen besöker oss i receptionen för ankomstregistrering. Då får vi också tillfälle att ge dig dagsaktuell och därmed värdefull information om rådande förhållanden på banan. Alternativt kan ni ankomstregistrera er via Sweetspot.
På Lysegården använder vi ett teemärkningssystem som kallas hektometer. Vi har ersatt färgerna på tee med siffror som är en förkortning av hur lång banan spelas (från respektive tee). Om du väljer att spela exempelvis tee 55 så spelas banan över c:a 5500 meter. Är du tveksam kring vilken tee som passar dig bäst, rådfråga oss i receptionen.

JUNIOR

Juniorer betalar halva priset på gällande greenfee.

GÄST TILL MEDLEM, 18 HÅL

Gästgreenfee är varierande beroende på vilket medlemskap medlemmen har. För att få greenfeerabatten skall medlemmen boka och betala greenfeen.

GREENFEEBILJETTER

Vill du använda dig av en greenfeebiljett så ring oss och boka starttid.

9-HÅLSBANAN

275:- på vardagar och 300:- på helger samt 150:- för ytterligare 9 hål. Gäst till medlem varierande rabatter

DRIVING RANGE

Lysegårdens driving range erbjuder ett stort antal slagplatser, både från gräs och matta. Tio av dessa platser är under tak med både vind- och regnskydd, samt tillgång till ljus och infravärme.  Vi använder oss av systemet GolfMore. Ni kommer kunna betala med betalkort, swish eller med GolfMore app.

Vi erbjuder två korgstorlekar.
25 bollar – 35 kr
50 bollar – 60 k

SCOREKORT OCH BANGUIDE

Vi använder oss av banguider ifrån Caddee.
I Caddee finns vår officiella banguide, digitalt scorekort och GPS-mått. Ladda ner Caddee gratis från App Store eller Google Play.

Du kan även hitta våra banguider via denna länken: https://www.caddee.se/klubb/lysegardens-golfklubb

Vi har även banguider och vanliga scorekort i pappersformat i kansliet.

GOLFBILSHYRA, 18 HÅL

420:- per bil 320:- per bil med läkarintyg

KIOSKEN

Kiosken hittar du efter hål 9, vid tee hål 10. Öppettiderna varierar under säsong, fråga gärna i restaurangen innan rundan vad som gäller för dagen. Vid kiosken finns även tillgång till dricksvatten och två toaletter.

PARKERING/HUSBIL

Du har alltid fri parkering på vår stora parkeringsplats. På rangen finns även gott om parkeringsplatser. Vi har en fin uppställningsplats på gräs som ger en fantastisk utsikt över området. Platsen rymmer 6 husvagnar/husbilar med el. Ytan är inte helt plan. Blir det fullt kan vi också erbjuda en plats vid drivingrangen. Cirka 50 meter bort ligger klubbhuset med restaurang, TV, trådlös nätuppkoppling, dusch och toalett. Priser 200:-/dygn eller 1000:/vecka. För bokning kontakta receptionen på 0303-223426 eller på info@lysegardensgk.se