Välkommen som greenfeegäst hos oss på Lysegårdens Golfklubb

För att förenkla ger vi dig här några fakta som är bra att känna till i förväg. Har du frågor är du alltid välkommen att ringa vårt reception på 0303-223426, eller maila info@lysegardensgk.se.

BOKA STARTTID Från och med säsong 2019 använder vi på Lysegården ett nytt bokningssystem för starttider genom appen Sweetspot. Du bokar alltså inte genom Min Golf. Sweetspot laddar du ner där appar finns.

DRIVING RANGE Lysegårdens driving range erbjuder ett stort antal slagplatser, både från gräs och matta. Tio av dessa platser är under tak med både vind- och regnskydd, samt tillgång till ljus och infravärme.  Vi använder oss av systemet GolfMore. Ni kommer kunna betala med betalkort, swish eller med GolfMore app.

Vi erbjuder två korgstorlekar.
25 bollar – 35 kr
50 bollar – 60 kr

KIOSKEN Kiosken hittar du efter hål 9, vid tee hål 10. Öppettiderna varierar under säsong, fråga gärna i restaurangen innan rundan vad som gäller för dagen. Vid kiosken finns även tillgång till dricksvatten och två toaletter.

HITTA HIT Adressen till oss är Lysegården 152, 44292 Romelanda. Reception når du via 0303-223426 eller info@lysegardensgk.se.

HYRA GOLFBIL Vi har 5st golfbilar som enklast bokas genom att ringa receptionen på 0303-223426. 420:- utan läkarintyg 320:- med läkarintyg

INNAN RUNDAN Innan din golfrunda vill vi att samtliga i bollen besöker oss i receptionen för ankomstregistrering. Då får vi också tillfälle att ge dig dagsaktuell och därmed värdefull information om rådande förhållanden på banan. Alternativt kan ni ankomstregistrera er via Sweetspot.
På Lysegården använder vi ett teemärkningssystem som kallas hektometer. Vi har ersatt färgerna på tee med siffror som är en förkortning av hur lång banan spelas (från respektive tee). Om du väljer att spela exempelvis tee 55 så spelas banan över c:a 5500 meter. Är du tveksam kring vilken tee som passar dig bäst, rådfråga oss i receptionen.

PARKERING/HUSBIL Du har alltid fri parkering på vår stora parkeringsplats. På rangen finns även gott om parkeringsplatser. Vi har en fin uppställningsplats på gräs som ger en fantastisk utsikt över området. Platsen rymmer 6 husvagnar/husbilar med el. Ytan är inte helt plan. Blir det fullt kan vi också erbjuda en plats vid drivingrangen. Cirka 50 meter bort ligger klubbhuset med restaurang, TV, trådlös nätuppkoppling, dusch och toalett. Priser 200:-/dygn eller 1000:/vecka. För bokning kontakta receptionen på 0303-223426 eller på info@lysegardensgk.se