Friskvård och golf

Den 15 januari kom beskedet om friskvård och golf. Det blev en delseger men påverkar i dagsläget inte de traditionella medlemskapen.
Högsta Förvaltningsdomstolen har fastställt Skatterättsnämndens förhandsbesked och därmed sagt ja till att enklare form av golf, på driving range och pay & play-banor, är berättigat till friskvårdsavdrag.

Lysegårdens GK hade förberett för att även träning skulle berättiga till friskvårdsavdrag genom att fakturera en träningsavgift. Tyvärr kommer detta inte gå att genomföra 2018. Golfen kommer dock jobba vidare med frågan och förhoppningsvis kommer vi inom en inte alltför lång framtid även kunna erbjuda friskvårdsavdrag för medlemskap.

Vi ser dock positivt på utvecklingen och beskedet innebär att alla medlemmar som vill köpa till rangebollar kan nyttja friskvårdsavdraget om era arbetsgivare accepterar golf.
Att rekrytera nya golfare kommer dessutom att bli enklare när bollavgifter och pay&play-spel subventioneras.

Läs gärna mer på denna länk: