Nyhetsbrev 2016-04-22

Projektet

Det händer mycket i vårt tillgänglighetsprojekt under våren. Under V17 kommer det mesta av arbetet kring klubbhus och drivingrange vara färdigställt.
Vid klubbhuset har båda entréerna tillgänglighetsanpassats med dörrautomatik och markanpassning. Studion på rangen håller vi på att inreda och nya slagmattor kommer på plats.
Vi kommer också förändra logistiken kring våra bollmaskiner och vi vill återigen be alla våra medlemmar och era gäster att ställa tillbaka bollhinkarna samt återföra överblivna rangebollar från slagmattorna.

Lysegården 50 år

Lördagen den 7 maj firar Lysegårdens GK 50 år. Vi vill hälsa alla våra medlemmar välkomna till denna dag. Vi vill gärna visa upp vår tillgänglighetsanpassade anläggning och alla arbeten som är utförda under vintern och våren. Vi kommer också bjuda på ett flertal aktiviteter – allt från clinic, instruktion, poängpromenad, tävlingar, prova på och klubbutprovning.
Vi vill också passa på att ge våra medlemmar möjlighet att bjuda med sig bekanta eller släktingar för prova på-golf. Vi hjälper till med instruktion, lån av klubbor och fritt spel på 9-hålsbanan.
I klubbhuset så kommer det att finnas dokumentation kring klubbens 50 åriga historia. Vi kommer även sälja fotokalender och jubileumsboken.
Vi bjuder på kaffe, saft och bulle under dagen.
Club Evergreen grillar på rangen.
Välkomna!
Vårat Facebook event för jubileumsdagen

Program jubileumsdagen
10.00 Invigning av tillgänglighetsanpassningen vid terrassen klubbhuset
10.30-12.00 Clinic och instruktion av våra tränare/elitspelare
11.00-15.00 Puttävling, chiptävling och poängpromenad med fina priser
11.00-15.00 Prova på-golf. Instruktion och spel på 9-hålsbanan med faddrar.
11.00-15.00 Innesvingen on Tour – boka tid för att prova ut klubbor

Golfhäftet Trophy

Årets första klubbtävling är den omåttligt populära Golfhäftet Trophy 1 maj. Tävlingen är en greensome poängbogey med shotgunstart 9.30. Öppen tävling för alla födda 1998 eller tidigare (yngre spelare får spela tillsammans med målsman). Tävlingsavgift 150:-/person för innehavare av Golfhäftet övriga 200:-/person, greenfeeavgift 250:-/person
Fint prisbord, minst 1 par får spela i finalen på Bro Hof Slott GC, alla spelare erhåller ett fint startkit,
Närmst-­hål tävling, 100:- där du erhåller ett ytterligare startkit samt kan vinna en avståndsmätare från Garmin. 09:00 skall det vara betalat och klart.
Passa på att anmäla er nu. Tävlingen blir snabbt fulltecknad.

Köp Bästkortet

Bästkortet är ett samarbete mellan Lysegården, Tjörn, Stenungsund och Lyckorna. Priset är 1500:- och kortet kan endast köpas av premiummedlemmar. Juniorer på klubbarna spelar gratis och behöver inte köpa kortet.
Kortet ger dig som Lysegårdare tillgång till Bästkortsklubbarnas banor under ett helt år. Kortet gäller alla dagar men är begränsat till 10 gånger per klubb. Lördagar 9-12 tillåts inte spel.

Nya golfbilar

Klubben har införskaffat fyra golfbilar. Det innebär att vi nu har möjlighet att sälja årskort. Årskortsinnehavare har fri tillgång till golfbil under året. Bokning sker som tidigare.
Priser golfbilar 2016:
350:- utan läkarintyg
250:- med läkarintyg
4000:- årskort för medlemmar
3000:- årskort för medlemmar med läkarintyg

Innesvingen on tour

Innesvingen on tour är en demotour där det finns möjlighet att prova ut den utrustning som passar just dig. Vill ni testa klubbor ute på rangen med Innesvingens kunniga personal är det dags att boka in sig. Lördagen den 7 maj (jubileumsdagen) finns de på plats på Lysegårdens GK mellan 11-15. För att boka tid klicka på länken nedan.
GrandOpening Final