Nyhetsbrev April 2016

1922

Städdagar
Först vill vi bara påminna alla om att nu på söndag och måndag går lysegårdens vårstäddagar av stapeln. Anmälan görs på länkarna nedan. De ligger som tävling bara för att vi ska se antalet anmälda.
Vi börjar kl 9:00 och håller på fram till kl 15:00. Lunch ingår.

Söndagens städdag
Måndagens städdag

Öppning av 18-hålsbanan
Fredagen den 8e april klockan 11:00 öppnar vi 18-hålsbanan för säsongen. Så det är bara att börja boka in tider. Det innebär att samtliga 27 hål på anläggningen är öppna med ordinarie greener.
På 18-hålsbanan gäller tidsbokning och på 9-hålsbanan gäller bollränna men var vänliga och registrera er digitalt antingen i våran terminal eller i kansliet.

Vi vill göra alla uppmärksamma på att det är extra viktigt att laga nedslagsmärken samt att återplacera torv.

Övningsområde
Rangen är öppen och bollmaskinen är igång, nu på söndag och måndag under städdagarna kommer den att vara stängd. För tillfället är bara halva rangen öppen (nedre delen) då vi väntar på mattor för den ombyggda delen. Glöm inte återaktivera era rangekort för året i kansliet.
Endast pitchgreenen kommer att vara öppen vid övningsområdet, men puttinggreenen utanför klubbhuset öppnas samtidigt som 18-hålsbanan.

Kansliet
Fredagen den 8e april har kansliet öppet mellan 9 och 14, på lördag och söndag mellan kl 9 och 15. Glöm inte att återaktivera era rangekort för året.
Innesvingen har även öppnat upp golfshoppen för året.
Kansliets öppetider under resten av april kommer att se ut på följande vis:
Måndag – Torsdag 9-17
Fredag 9-16
Lördag och Söndag 9-15

Restaurangen
Restaurangen kommer att öppna Måndagen den 11e april med lunchservering. Under söndagen den 10e april kommer den vara öppen med lättare sortiment.
Restaurangens öppettider är 9-16 alla dagar med lunchservering 11:30 till 15:00

Ny samarbetspartner – HGC
Hisingens Golf & Friskvårdscenter och Lysegårdens GK har ingått ett samarbete. För våra medlemmar innebär det följande under vinterträningsperioden okt-dec 2016:

• 25% mer bollar vid köp av HGCs bollkortsalternativ
  • 200kr-500kr-1000kr laddningar (max 1 laddning p.p och ej i komination med andra erbjudanden och rabatter)
  • 25% rabatt på Gymkort 6 månader – pris 1300kr (ord.pris 1750kr)
  • 25% rabatt på Silberpaketet 6 månader **”All Inclusive” – pris 2.995kr (ord.pris 3995kr)

** All Inclusive paketet innehåller:

• Fria rangebollar
  • Gymkort