18-hålsbanan och drivingrangen öppnar

Fredagen den 3 april 12.30 öppnar även 18-hålsbanan med ordinarie greener. Eftersom det är frosttider så är det viktigt att inga greener beträds vid frost. Viktigt att detta respekteras.

Samtliga starttider, på båda banorna, bokas via Sweetspot-appen.
Den laddar du ned till din mobiltelefon på sweetspot.io.
OBS! Greenfee betalas i samband vid bokning i appen. Skall ni nyttja gäst till medlemrabatt måste medlemmen boka tiden och betala greenfeen.
Har du en greenfeebiljett ring oss vid bokning på 0303-223426.
https://youtu.be/3wxMmROlBSk Sweetspots film om hur man skapar nytt konto i appen och kopplar det med ditt golf-id

Vi bryr oss om varandra

När det gäller golfspel på Lysegården låter vi tills vidare flaggan stå kvar.
Behåll handsken på när du plockar upp bollen.
Det viktigaste är dock att stanna hemma när du är sjuk.
Nu kör vi igång golfsäsongen på allvar.

Välkomna till vackra Lysegårdens Golfklubb!

Range

Samtidigt, på fredag, öppnar vi drivingrangen. Vi har beställt nya bollar men leveransen har blivit försenad. Därför har vi lånat in bollar som går längre än våra normala bollar. Vi vill uppmana alla som skall träna på rangen att inte slå några slag som är längre än 200 meter.

Nytt för i år är att maskinen matar ut 32 bollar per kredit eller 40 kronor.
När det gäller bollkort så kan medlemmar med ”fria bollar” uppdatera sina kort i receptionen.
Medlemmar som vill köpa bollkort betalar 1000 kronor för 1280 bollar (40 tryck).

Restaurangen

Restaurangen öppnar till påsk. Nu är kiosken öppen med begränsat sortiment.
I dessa tider är det extra viktigt att stödja vår krögare.